صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روسیه: تروریست‌ها می‌خواهند از افغانستان به کشورهای همسایه نفوذ کنند

وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیران دفاع کشورهای آسیای‌میانه گفته است که تروریست‌های بین‌المللی می‌خواهند از افغانستان به کشورهای منطقه نفوذ کنند.

وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیران دفاع کشورهای آسیای‌میانه گفته است که تروریست‌های بین‌المللی می‌خواهند از افغانستان به کشورهای منطقه نفوذ کنند.

پیک‌آفتاب: خبرگزاری تاس روسیه گزارش می‌دهد که سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور در نشست با وزیران خارجه کشورهای آسیای‌میانه گفته است: “سران تروریست‌های بین‌المللی، خاک افغانستان را پایگاهی برای نفوذ به کشورهای همسایه و ایجاد یک شبکه زیرزمینی جهادی گسترده می‌دانند که شبه‌نظامیان از نقاط بحران در آن حضور دارند.”

شویگو با بیان این‌که ایدئولوژی رادیکالیزم مذهبی، قاچاق مواد مخدر و جنایات فرامرزی در منطقه در حال گسترش است، می‌افزاید که هم‌آهنگی بین مقامات کشورهای آسیای‌مرکزی و روسیه برای مقابله با سازمان‌های تروریستی در منطقه و تدوین رویکردهای مشترک برای مبارزه با آن‌ها ضروری است و باید تقویت شود.

تاس هم‌چنان می‌افزاید، وزیر دفاع روسیه در ادامه نیز ابراز امیدواری کرد که گفتگو برای ایجاد اعتماد میان کشورهایی که طی سالیان متمادی توسعه یافته‌اند، به بهبود این هم‌کاری‌ها کمک کند.

وزیر دفاع روسیه پیش از این نیز هشدار داده بود که بی‌ثباتی در افغانستان، خطر صادرات تروریزم و مواد مخدر به کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی را افزایش می‌دهد.

این اظهارات وزیر دفاع روسیه در حالی مطرح می‌گردد که طالبان بارها از عدم موجودیت تروریستان بین‌المللی در افغانستان اطمینان داده‌اند.

در همین پیوند؛ نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه به تاریخ ۱۶ جون، گفته بود که ایالات متحده امریکا از گروه‌های تروریستی مانند القاعده و داعش برای رسیدن به اهداف ژئوپلیتیکی خود استفاده می‌کند.

پاتروشف: امریکا از القاعده و گروه‌های تروریستی برای اهداف خود استفاده می‌کند

علاوه بر این؛ جنرال فرانک مکنزی،‌ فرمانده نیروهای امریکا مستقر در شرق‌میانه (سنتکام) روز 15 مارچ، با ابراز نگرانی در مورد رشد و تقویت داعش در افغانستان، گفته بود که بدون فشار دوام‌دار امریکا، تندروان این گروه در افغانستان قدرت خود را بیش‌تر تحکیم خواهد کرد.

جنرال مکنزی: داعش در افغانستان در حال رشد است

پیش از این وزارت خارجه پاکستان نیز هشدار داده بود که بی‌توجهی به وضعیت افغانستان، پی‌آمدهای جدی به دنبال خواهد داشت.

هشدار پاکستان: بی‌توجهی به بحران افغانستان پی‌آمدهای جدی در پی دارد

             
     

1 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x