صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روزنامه دان: برگشت گروه‌های تروریستی در افغانستان، پاکستان و منطقه را تهدید می‌کند

روزنامه دان پاکستان گفته است که برگشت گروه‌های تروریستی در افغانستان تحت حاکمیت طالبان، پاکستان و کشورهای منطقه را با چالش‌های امنیتی روبه‌رو می‌کند.

روزنامه دان پاکستان گفته است که برگشت گروه‌های تروریستی در افغانستان تحت حاکمیت طالبان، پاکستان و کشورهای منطقه را با چالش‌های امنیتی روبه‌رو می‌کند.

پیک‌آفتاب: روزنامه دان (Dawn) پاکستان روز گذشته 29 اگست، مقاله‌ای را با قلم اعزاز احمد چودری، دیپلمات و رئیس موسسه مطالعات استراتیژیک پاکستان منتشر نمود که در آن گفته شده که پاکستان و منطقه بار دیگر با یک تهدید جدی مواجه است، زیرا گروه‌های تروریستی در حال بازگشت به افغانستان تحت کنترول طالبان اند که خطرهای امنیتی را برای منطقه در پی دارد.

اعزار احمدی چودری، رئیس موسسه مطالعات استراتیژیک اسلام‌آباد در این مقاله گفته است: “با توجه به بحران جدی بشردوستانه و اقتصادی در افغانستان، خطر زیادی وجود دارد که این کشور به یک جنگ داخلی دیگر برگردد”.

نویسنده افزوده: “خلای حکومتی که در افغانستان وجود دارد، باعث جذب ستیزه‌جویان و تروریست‌های بیش‌تری از جهان به این کشور می‌شود”.

این مقاله می‌افزاید که پاکستان و کشورهای منطقه باید طالبان افغانستان را متقاعد کنند که “از گروه‌های تروریستی مانند شاخه خراسان داعش، تحریک طالبان پاکستان و ارتش آزادی‌بخش بلوچستان میزبانی نکند.”

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پیش‌تر انستیتیوت مطالعات امنیت و منازعه کشور پاکستان با نشر یک گزارش تحقیقی مشابه گفته بود که حملات تروریستی در خاک این کشور نسبت به چند سال پیش افزایش یافته است. گزارش تصریح کرده بود که افزایش این حملات به بازگشت دوباره طالبان به قدرت در افغانستان مرتبط است.

پس از بازگشت طالبان به قدرت، حملات تروریستی در پاکستان افزایش یافته است

اعزاز احمد چودری در این مقاله تذکر داده که اگر طالبان به تعهد خود برای مبارزه با تروریزم و احترام به حقوق اساسی زنان عمل نکنند، از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نخواهند شد.

در این مقاله گفته شده که طالبان با میزبانی از رهبر القاعده و «عناصر تروریستی مانند تحریک طالبان پاکستان»، زیگنال اشتباهی ارسال می‌کنند که پی‌آمد آن برای طالبان سنگین خواهد بود.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر معید یوسف، مشاور امنیت ملی‌ پاکستان گفته بود که هنوز هم از خاک افغانستان بر ضد پاکستان استفاده می‌شود.

معید یوسف: از خاک افغانستان بر ضد پاکستان استفاده می‌شود

پاکستان: ادعای سرپرست وزارت دفاع طالبان، در تضاد با رفتار دیپلوماتیک است

پاکستان: اعتماد به طالبان اشتباه است، آن‌ها غیر قابل تغییر هستند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x