صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روزانه سه هزار تُن زغال‌سنگ از افغانستان به پاکستان صادر می‌گردد

مقام‌های رسمی پاکستان گفته‌اند که پس از دستور شهباز شریف، نخست وزیر این کشور در مورد افزایش واردات زغال‌سنگ از افغانستان با ارز کلدار، اکنون این کشور روزانه حدود سه هزار تُن زغال‌سنگ از افغانستان وارد می‌کند.

مقام‌های رسمی پاکستان گفته‌اند که پس از دستور شهباز شریف، نخست وزیر این کشور در مورد افزایش واردات زغال‌سنگ از افغانستان با ارز کلدار، اکنون این کشور روزانه حدود سه هزار تُن زغال‌سنگ از افغانستان وارد می‌کند.

پیک‌آفتاب: روزنامه دان پاکستان امروز یک‌شنبه 3 جولای، به نقل از یک مقام رسمی این کشور گزارش داده است که پس از دستور شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان در مورد افزایش واردات زغال‌سنگ از افغانستان با ارز کلدار، اکنون این کشور روزانه حدود سه هزار تُن زغال‌سنگ از افغانستان وارد می‌کند.

این روزنامه پاکستانی گزارش می‌دهد: “یک مقام رسمی روز شنبه به دان گفت که این کشور واردات زغال‌سنگ از افغانستان و تأمین آن‌را برای نیروگاه‌های زغال‌سنگ در شهرهای مختلف آغاز کرده است.”

دان در ادامه می‌افزاید، پس از این‌که دولت به ادارات مربوطه، به ویژه راه‌آهن پاکستان دستور داد تا اقدامات ویژه‌ای را برای عملیات حمل‌ونقل ایمن و سریع زغال‌سنگ فراهم کنند، ورود زغال‌سنگ از افغانستان آغاز شده است.

منبع می‌افزاید که در حال حاضر روزانه کم‌تر از سه هزار تٌن زغال‌سنگ از افغانستان به ایستگاه راه‌آهن خوشحال‌کوت انتقال می‌یابد.

پیش‌بینی می‌شود که پس از آغاز عملیات استخراج زغال‌سنگ از کندیان در منطقه میانوالی و سیبی در بلوچستان، عرضه زغال‌سنگ در پاکستان به 20 هزار تُن افزایش یابد.

پیش از این، گلبدین حکمت‌یار، رهبر حزب اسلامی روز جمعه گذشته در خطبه نماز جمعه گفته بود که پاکستان زغال‌سنگ افغانستان را یک‌پنجم قیمت‌های جهانی خریداری می‌کند.

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان به تاریخ هفتم سرطان، به وزارت تجارت آن کشور دستور داده بود که قیمت زغال‌سنگ مرغوب افغانستان، با واحد پولی پاکستان (کلدار) پرداخت گردد.

پاکستان زغال‌سنگ افغانستان را به نصف قیمت خریداری و ذخیره می‌کند

وزارت مالیه طالبان نیز به تاریخ 8 سرطان، با نشر اعلامیه‌ای گفته بود که براساس طرزالعمل جدید، محصول گمرکی زغال‌سنگ افغانستان از ۹۰ به ۲۰۰ دالر در هر تُن افزایش یافته است.

محصول گمرکی زغال‌سنگ از 90 به 200 دالر در هر تُن افزایش یافت

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x