صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

رئیس دومای روسیه: گروه جدیدی به نام G-8 شکل می‌گیرد

رئیس دومای روسیه تاکید نمود که امریکا و متحدانش با سیاست‌های مخرب و تحریم‌های پی‌درپی در حال نابودی روابط اقتصادی هستند و نقاط رشد جدیدی در سایر کشورها به وجود می‌آورند.

رئیس دومای روسیه تاکید نمود که امریکا و متحدانش با سیاست‌های مخرب و تحریم‌های پی‌درپی در حال نابودی روابط اقتصادی هستند و نقاط رشد جدیدی در سایر کشورها به وجود می‌آورند.

پیک‌آفتاب: خبرگزاری تاس روسیه به نقل از ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای روسیه می‌نویسد که روابط اقتصادی جهان در حال نابودی است و تحریم‌های امریکا و متحدانش بیش‌تر به این مسئله دامن زده است.

گزارش می‌نگارد که ویاچسلاو در تلگرام خود نوشته است: “اقدام واشنگتن و متحدانش برای قطع روابط اقتصادی موجود، نقاط رشد جدیدی در جهان ایجاد کرده است.”

تاس به نقل از ویاچسلاو تصریح می‌کند: “تحریم‌های غرب به ایجاد یک گروه G-8 دیگر شامل چین، هند، روسیه، اندونیزیا، برازیل، مکزیک، ایران و ترکیه منجر می‌شود که از نظر میزان تولید ناخالص داخلی و قدرت خرید، 24.4 درصد پیشتازتر از گروه قدیمی کشورهای توسعه ‌یافته G-8 است.”

گزارش توضیح می‌دهد که شکل‌گیری این گروه جدید، رشد اقتصادی و ثبات ارزی را به نفع این کشور می‌چرخاند و “توسعه” را از غرب به این گروه بر می‌گرداند.

گزارش به نقل از وولودین می افزاید: “امریکا با دستان خود شرایط را برای کشورهایی که تمایل دارند یک گفتگوی برابر و روابط سودمند متقابل ایجاد کنند، فراهم کرده است تا در واقع یک گروه G-8 جدید با حضور روسیه تشکیل بگیرد.”

این در حالی مطرح می‌شود که گروه G-8 که فعلاً به دلیل تعلیق عضویت روسیه، به گروه هفت تبدیل شده از 8 کشور صنعتی جهان نمایندگی می‌کنند که حدود 65 فیصد اقتصاد جهان را در دست دارند. این گروه شامل کشورهای فرانسه، آلمان، بریتانیا، ایتالیا، جاپان، امریکا، کانادا و روسیه می‌شود که در توسعه اقتصادی، درآمد بالا و ثبات ارزی نسبت به سایر کشورها پیشگام‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x