صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

رئیس اتحادیه اروپا جهت رایزنی درباره عضویت اوکراین در این اتحادیه وارد کی‌ف شد

اورزلا فن درلاین،‌ رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا روز گذشته 11 جون، وارد کی‌ف شد تا با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در مورد بازسازی و روند عضویت آن کشور در اتحادیه اروپا صحبت کند.

اورزلا فن درلاین،‌ رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا روز گذشته 11 جون، وارد کی‌ف شد تا با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در مورد بازسازی و روند عضویت آن کشور در اتحادیه اروپا صحبت کند.

پیک‌آفتاب: رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در توییتی نگاشته: “خوشحالم که دیدارم را با پیاده‌روی در میدان به پایان بردم. من از دیدن زندگی در خیابان‌های کی‌ف بسیار متاثر شدم. آن‌ها به آرامی به بیروبار خود باز می‌گردند. این نماد امید برای این کشور شجاع است.”

فن درلاین در توییتی دیگر گفته است که با دینز شمیحال، نخست وزیر اوکراین دیدار خوب داشته است. اوکراین در حال توسعه طرح بازسازی خود است و ما در حمایت از او شریک خواهیم بود. از زیرساخت‌ها گرفته تا اقدامات اقلیمی کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. ما آن را شانه‌به‌شانه انجام خواهیم داد.

در همین حال، زلنسکی روز شنبه که از یک محل نامشخص در کی‌ف، پایتخت اوکراین صحبت می‌کرد، گفت که کشورش “قطعاً در جنگی که روسیه آغاز کرده است، پیروز خواهد شد.”

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پیش‌تر ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا از مخالفت کشورهای بزرگ اروپایی با نامزدی اوکراین به اتحادیه اروپا خبر داده بود.

ایتالیا: برخی کشورهای بزرگ، مخالف پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا هستند

از سوی دیگر؛ جو بایدن، رئیس جمهور امریکا ناوقت روز جمعه گفت که قبل از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین،‌ استخبارات امریکا تلاش کرد تا به ولادیمیر زلنسکی مورد تهاجم نظامی قریب‌الوقوع روسیه بر آن کشور هشدار بدهد، اما به گفته بایدن “زلنسکی نمی‌خواست این هشدارها را بشنود.”

جو بایدن این اظهارات را در جریان جمع‌آوری کمک‌های مالی برای اوکراین در شهر لاس‌آنجلس ایالت کالیفورنیا بیان کرد. اظهارات بایدن در حالی بیان شده است که تهاجم نظامی روسیه وارد چهارمین ماه شده و این جنگ هنوز هم ادامه دارد.

بایدن با اشاره به جنگ جاری در اوکراین گفت:‌ “از جنگ جهانی دوم به این سو، چنین چیزی رخ نداده بود. می‌دانم بسیاری افراد فکر می‌کردند که مبالغه می‌کنم. اما می‌دانستم که رئیس جمهور پوتین بیرون از سرحدات روسیه، در قلمرو اوکراین وارد جنگ می‌شود.”

از جانب دیگر، زلنسکی در هفته‌های پیش از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، به صورت علنی از اظهارات اداره بایدن انتقاد کرد و گفت که چرا امریکا بارها هشدار می‌دهد که احتمال تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین زیاد محتمل به نظر می‌رسد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در آن زمان، زلنسکی نگران بود که سخن گفتن از جنگ، اقتصاد شکننده اوکراین را بی‌ثبات و متزلزل می‌سازد، اما در حال حاضر مقام‌های اوکراینی به طور روزافزون نگران ادامه حمایت از غرب‌اند، زیرا ترس این وجود دارد که رهبران کشورهای غربی از “خستگی و فرسایش جنگ” رنج خواهند برد.

مقام‌های اوکراین معتقدند اگر رهبران غربی از جنگ خسته شوند، روسیه احتمالاً از وضعیت بهره‌برداری کند و بر کی‌ف فشار وارد نماید تا تن به سازش بدهد، سازشی که زلنسکی تا حال در برابر آن مقاومت کرده و گفته است که اوکراین شرایط خود را برای صلح دنبال خواهد کرد.

زلنسکی گفته است که “خستگی از جنگ در حال گسترش است و مردم خواهان یک نوع نتایج‌اند که برای‌شان منفعت بیاورد و ما خواهان یک نوع دیگر نتایج برای خودمان هستیم.”

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر گلوبل تایمز نوشته‌ بود که بُرد و باخت اوکراین در جنگ برای امریکا مهم نیست و ایالات متحده صرفاً به دنبال دسترسی به اهداف و منافع خود است. روزنامه گفته بود که امریکا “سیاست خودخواهانه‌ای” را اتخاذ کرده و با ارسال تسلیحات بیش‌تر به کی‌ف، موجب طولاتی‌تر شدن جنگ می‌شود.

امریکا بانی جنگ و مانع صلح در اوکراین

افشاگری تازه؛ تنها پیمان‌کاران نظامی امریکا از جنگ اوکراین سود می‌برند

لاوروف: اروپا بازنده اصلی جنگ اوکراین است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x