صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

رئیسی عازم نیویارک می‌شود

رئیس دفتر ریاست جمهوری ایران در حاشیه نشست هیئت دولت ایران به خبرنگاران گفته است که رئیس جمهور ایران قصد دارد برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، عازم نیویارک شود.

رئیس دفتر ریاست جمهوری ایران در حاشیه نشست هیئت دولت ایران به خبرنگاران گفته است که رئیس جمهور ایران قصد دارد برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، عازم نیویارک شود.

پیک‌آفتاب: غلام‌حسین اسماعیلی، رئیس دفتر ریاست جمهوری ایران امروز چهارشنبه 23 سنبله، در حاشیه نشست هیئت دولت ایران به خبرنگاران گفت که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران قصد دارد برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به نیویارک سفر کند.

این در حالی است که چندی پیش علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ایران گفته بود که برنامه‌ریزی‌های اولیه جهت اشتراک ابراهیم رئیسی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل انجام شده است.

رئیس جمهور ایران سال قبل به نیویارک سفر نکرد، اما سخنان ضبط شده او به صورت ویدئویی در مجمع عمومی سازمان ملل پخش گردید.

سخنگوی وزارت خارجه ایران سال گذشته درباره علت عدم حضور رئیسی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود: “رئیس جمهور ایران به خاطر برخی محدودیت‌های کرونایی و پروتکل‌هایی که باید قبل و در زمان سفر انجام می‌شد، ترجیح دادند که وزیر خارجه در نشست شرکت کند و خودشان بر خط سخنرانی می‌کنند.”

هم‌چنان ابراهیم رئیسی یکی از چندین مقامات ایران است که در لیست تحریم‌های امریکا قرار دارد، ولی وزارت خارجه امریکا معمولاً برای رهبران کشورهای مختلف جهت شرکت در نشست‌های سازمان ملل که مقر آن در نیویارک است، ویزای سفر صادر می‌کند.

این در حالی است که پیش‌تر یک گروه هفت نفری از سناتوران جمهوری‌خواه امریکایی در نامه‌ای از رئیس جمهور این کشور خواسته‌اند که درخواست ویزه رئیس جمهور ایران برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل را رد کند.

سناتوران امریکایی خطاب به بایدن: به رئیس جمهور ایران ویزا ندهید

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x