صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

دیپلمات روسی: مسکو از سلاح‌های هسته‌ای استفاده نخواهد کرد

آندری کلین، سفیر روسیه در بریتانیا در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفته است که کشورش برنامه‌ای برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین ندارد.

آندری کلین، سفیر روسیه در بریتانیا در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفته است که کشورش برنامه‌ای برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین ندارد.

پیک‌آفتاب: این دیپلمات بلند پایه روسیه گفته است که استفاده از این نوع سلاح‌ها در چنین درگیری‌ها مطابق با دکترین نظامی روسیه نیست.

کلین اما تصریح کرده است: “تسلیحات تاکیتکی هسته‌ای، مطابق با دکترین نظامی روسیه، به هیچ وجه در چنین درگیری‌ها استفاده نمی‌شود. ما قوانین بسیار سخت‌گیرانه‌ای برای استفاده از این سلاح‌ها داریم و عمدتاً در مواقعی که موجودیت کشور به خطر می‌افتد، این سلاح‌ها کار می‌گیریم. این ربطی به عملیات فعلی ندارد.”

پیش از این، نشریه آلمانی تیلیپولیس (Telepolis) هشدار داده بود که هر چه درگیری در اوکراین بیش‌تر طول بکشد، خطر یک درگیری هسته‌ای بیش‌تر می‌شود و عرضه مداوم تسلیحات امریکایی به کی‌ف فقط آن‌را به تاخیر می‌اندازد. نویسندگان خاطرنشان می‌کنند که شرکت‌های امریکایی فقط منتظر کسب درآمد از فروش تسلیحات هستند، در حالی‌که در فضای رسانه‌های غربی عملاً صدایی از کسانی‌که به دنبال سازش و راه‌حل دیپلماتیک هستند، شنیده نمی‌شود.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر دولت روسیه فاش کرد که اعترافات اسرای اوکراینی حاکی از هدف‌گیری عامدانه غیرنظامیان توسط نیروهای این کشور و با دستور مقامات ارشد ارتش صورت گرفته است.

مسکو: اسرای اوکراینی اقرار کردند که با دریافت دستور، غیرنظامیان را می‌کُشتند

اوکراین: روی ناتو حساب نمی‌شود

کیسینجر: برای دست‌یابی به توافق صلح، اوکراین باید به روسیه امتیاز ارضی بدهد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x