صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

دیدار نماینده ویژه وزارت خارجه چین با امیرخان متقی

یوشیایونگ، نماینده ویژه وزارت خارجه چین روز گذشته با سرپرست وزارت خارجه طالبان دیدار کرده و گفته است که کشورش در نظر دارد تا علاوه بر جلغوزه، سایر میوه‌های خشک و تازه افغانستان را به چین بفرستد تا از این طریق به اقتصاد ملی افغانستان کمک کند.

یوشیایونگ، نماینده ویژه وزارت خارجه چین در امور افغانستان روز گذشته با سرپرست وزارت خارجه طالبان دیدار کرده و گفته است که کشورش در نظر دارد تا علاوه بر جلغوزه، سایر میوه‌های خشک و تازه افغانستان را به چین بفرستد تا از این طریق به اقتصاد ملی افغانستان کمک کند.

پیک‌آفتاب: عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان شب گذشته 18 اسد، با نشر رشته توییتی از دیدار یوشیایونگ، نماینده ویژه وزارت خارجه چین در امور افغانستان با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان خبر داده است.

بلخی در ادامه می‌افزاید که نماینده ویژه وزارت خارجه چین در امور افغانستان، پیگیری توافقات میان وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در شهر تونکشای چین و توافقات وزرای خارجه افغانستان و چین در تاشکند را هدف سفر خود به افغانستان بیان کرده است.

یوشیایونگ در این دیدار گفته است که روی روابط دوجانبه و چندجانبه با افغانستان کار می‌کند. به گفته نماینده ویژه وزارت خارجه چین در امور افغانستان، کشورش در روابط دوجانبه با افغانستان، پیش‌رفت زیادی حاصل کرده است و دیدار وزرای خارجه طالبان و چین، نشان‌گر روابط عمیق بین دو کشور است.

این مقام وزارت خارجه چین در ادامه افزوده که کشورش در نظر دارد تا سایر میوه‌های خشک و تازه افغانستان را علاوه بر جلغوزه به چین بفرستد و از این طریق به اقتصاد ملی افغانستان کمک کند.

از سوی دیگر، در این دیدار سرپرست وزارت خارجه طالبان نیز کمک‌های سریع و عاجل چین برای زلزله‌زدگان خوست و پکتیکا سپاس‌گزاری کرده و بر حمایت افغانستان از سیاست «چین واحد» تاکید کرده است.

امیرخان متقی در ادامه ضمن تشکری از آغاز روند صدور ویزا برای بازرگانان افغانستانی از سوی چین، این اقدام را برای بازرگانی دوجانبه میان افغانستان و چین مفید خوانده است و از جانب چینی خواسته است تا زمینه صادرات محصولات افغانستان را به چین فراهم سازد.

این در حالی است که اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان روز گذشته 18 اسد، گفته است که کار صدور ویزای چین برای بازرگانان افغانستانی آغاز شده و به گونه عادی ادامه دارد.

چین صدور ویزا برای بازرگانان افغانستانی را آغاز کرد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x