صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

دیدار فرماندار ایالت ایندیانا با رئیس جمهور تایوان

اریک هولکام، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت ایندیانای امریکا در سفری به تایپه، پایتخت تایوان با تسای اینگ ون، رئیس‌جمهور تایوان دیدار و گفتگو کرد.

اریک هولکام، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت ایندیانای امریکا در سفری به تایپه، پایتخت تایوان با تسای اینگ ون، رئیس‌جمهور تایوان دیدار و گفتگو کرد.

پیک‌آفتاب: این دیدار امروز دوشنبه 22 اگست، چند روز پس از آن‌که واشنگتن از مذاکرات بازرگانی با تایپه خبر داد، انجام شد و عمدتاً به مسائل اقتصادی اختصاص داشت.

سفر هولکام به تایپه که روز یک‌شنبه آغاز شد، در حالی است که سفر اخیر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا به تایوان، تنش‌ها میان بیجینگ و واشنگتن را افزایش داد و چین برای قدرت‌نمایی مانور نظامی را در اطراف جزیره تایوان برگزار نمود.

رئیس‌ جمهور تایوان در ابتدای دیدار با فرماندار ایالت ایندیانا مقابل دوربین رسانه‌ها، از کشورهای دارای دموکراسی خواست تا هم‌کاری خود را در همه زمینه‌ها و برای مقابله با «گسترش استبداد» تقویت کنند.

فرماندار ایندیانا نیز گفت که امریکا و تایوان “منافع، ارزش‌ها و اهداف مشترک زیادی دارند”.

انتظار می‌رود که هولکام پیش از عزیمت به کوریای‌جنوبی، روز چهارشنبه با نمایندگان صنعت تراشه‌های نیمه‌هادی تایوان که در این زمینه در جهان است، دیدار کند.

بیجینگ که علاوه بر برگزاری مانور نظامی، تحریم‌هایی بازرگانی را علیه تایوان اعمال کرده، قول داده روزی این جزیره را حتی در صورت لزوم با زور بازپس گیرد.

چین از هر اقدام دیپلماتیکی که نشانه‌ای از به رسمیت شناختن تایوان داشته باشه، خشمگین می‌شود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x