صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ده‌ها هزار زن برای حقوق سقط جنین در آمریکا به جاده‌ها ریختند

ده‌ها هزار زن در اعتراض به افزایش محدودیت‌های سقط جنین در شهرهای ایالات متحده، راهپیمایی کردند. پیک‌آفتاب: 660 مین تظاهرات که روز شنبه در سراسر ایالات متحده، از جمله در پله‌های دادگاه عالی در واشنگتن دی سی انجامید، تا حد زیادی ناشی از قانون تگزاس بود که سقط جنین را پس از شش هفته بارداری […]

ده‌ها هزار زن در اعتراض به افزایش محدودیت‌های سقط جنین در شهرهای ایالات متحده، راهپیمایی کردند.

پیک‌آفتاب: 660 مین تظاهرات که روز شنبه در سراسر ایالات متحده، از جمله در پله‌های دادگاه عالی در واشنگتن دی سی انجامید، تا حد زیادی ناشی از قانون تگزاس بود که سقط جنین را پس از شش هفته بارداری ممنوع می‌کند. این اقدام که ماه گذشته به اجرا درآمد، محدود کننده ترین حالت در کشور است.

معترضان در واشنگتن دی سی که جاده‌های اطراف دادگاه عالی را پر کرده بودند، فریاد می زدند: “بدن من، انتخاب من”. این صدا با صدای بلند طبل درهم آمیخته، مورد تشویق قرار می‌گرفتد.

معترضان تابلوهایی را حمل می‌کردند که روی آنها نوشته شده بود: “به رحم خود توجه کنید”، “من عاشق کسی هستم که سقط کرده است” و “سقط جنین انتخاب شخصی است، نه بحث حقوقی”. برخی از آنها بلوزهایی پوشیده بودند که روی آنها نوشته شده بود “1973” که اشاره‌ای به تصمیم مهم رو و وید (Roe v Wade) دارد که سقط جنین را برای نسل‌های زنان آمریکایی قانونی کرد.

الکسیس مک گیل جانسون رئیس برنامه‌ریزی والدین گفت: “مهم نیست کجا زندگی می کنید، مهم نیست کجا هستید، این لحظه تاریک است.” او این مطلب را در واشنگتن دی سی در جمع معترضان که برای سقط جنین، عدالت خواهی می‌کردند، ابراز داشت. مک گیل از زنانی صحبت کرد که از زمان تصویب قانون تگزاس مجبور شده‌اند برای ختم بارداری، ساعت‌ها مسیر ایالت‌ها و گاهی چندین ایالت را رانندگی کنند. مک گیل جانسون گفت: “مهم نیست که کجا هستید، این مبارزه در حال حاضر در دست شما است”. “این لحظه تاریک است، ما به همین دلیل است که اینجا هستیم”.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x