صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

خشونت طالبان با دختران معترض در کابل + ویدیو

این زنان معترض وضعیت کنونی را شرم‌آور توصیف کرده و از طالبان می‌خواهند که به جای گروگانگیری سیاسی و برخورد خشونت‌آمیز با شهروندان، برای حل مشکل مردم اقدام نماید.

جمعی از زنان در کابل امروز بار دیگر تجمع اعتراضی برگزار کردند. این زنان که در اعتراض به مرگ هشت کودک در غرب کابل، وضعیت بد اقتصادی و بسته ماندن مراکز آموزشی به روی دختران، به جاده آمده بودند، با خشونت طالبان مواجه شدند.

پیک‌آفتاب: این زنان معترض وضعیت کنونی را شرم‌آور توصیف کرده و از طالبان می‌خواهند که به جای گروگانگیری سیاسی و برخورد خشونت‌آمیز با شهروندان، برای حل مشکل مردم اقدام نماید. آنان از طالبان خواستند که با توزیع کمک به خانواده‌های نیازمند، اجازه ندهند تا فاجعه انسانی رقم بخورد. زنان معترض همچنین از سکوت جامعه جهانی در قبال وضعیت جاری افغانستان و نشنیدن صدای زنان افغانستانی «شرم‌آور» دانستند.

با این همه، این معترضان امروز با خشونت طالبان مواجه شدند. افراد مسلح طالبان آنان را اجازه نداد تا به تظاهرات شان علیه نابسامانی‌های کنونی ادامه دهند. به اساس گزارش‌ها، طالبان همچنین مانع عکاسی و فیلمبرداری خبرنگاران از این راهپیمایی شدند و وسایل خبرنگاری برخی خبرنگاران را قید کرده و با خبرنگاران نیز با خشونت برخورد کردند. گفته می‌شود که زنان معترض پس از آن که طالبان مانع ادامه‌ی تظاهرات آنان شدند، اعتراضات شان را در داخل خانه‌ها ادامه داده‌اند.

این تظاهرات پس از آن راه‌اندازی می‌شود که هفته گذشته، رسانه‌ها از مرگ ۸ کودک بر اثر گرسنگی در غرب کابل خبر دادند. طالبان اما گفته‌اند که گزارش‌ها مبنی بر مرگ ۸ کودک بر اثر گرسنگی درست نیست. طالبان نشر این گزارش را پروپاگند علیه نظام خوانده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x