صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

خرید و فروش آزاد تریاک در اجرستان غزنی

منابع محلی در ولسوالی اجرستان ولایت غزنی از خرید و فروش آزادانه‌ی تریاک در این ولسوالی خبر می‌دهند. به گفته‌ی این منابع، قیمت هر کیلو تریاک در بازار اجرستان، 25 تا 30 هزار کلدار است. پیک‌آفتاب: ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در اولین نشست خبری خود پس از فرار […]

منابع محلی در ولسوالی اجرستان ولایت غزنی از خرید و فروش آزادانه‌ی تریاک در این ولسوالی خبر می‌دهند. به گفته‌ی این منابع، قیمت هر کیلو تریاک در بازار اجرستان، 25 تا 30 هزار کلدار است.

پیک‌آفتاب: ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در اولین نشست خبری خود پس از فرار محمد اشرف غنی در بیست و چهارم اسد گفته بود که طالبان می‌خواهند به کشت مواد مخدر پایان دهند. او به جهان اطمینان داده بود که کشت و قاچاق خشخاش در افغانستان متوقف خواهد شد.

اما به تازگی گزارش‌ها از ولایات افغانستان حاکی از خرید و فروش آزادانه‌ی مواد مخدر در این ولایات است. منابع محلی در ولسوالی اجرستان ولایت غزنی با ارسال تصاویری به پیک‌آفتاب، مدعی هستند که درحال حاضر تریاک به شکل آزادانه در بازار این ولسوالی خرید و فروش می‌شود. یک منبع به پیک‌آفتاب نوشته است: “تاجران مواد مخدر که گفته می‌شود از قندهار و هلمند هستند حدود ده روز می‌شود که به ولسوالی اجرستان برای خرید تریاک آمده‌اند. در این بازار، هر کیلو تریاک به قیمت ۲۵ تا ۳۰ هزار کلدار پاکستانی خرید و فروش می‌شود.”

این گزارش نشان می‌دهد که نه تنها خرید و فروش تریاک تحت حاکمیت طالبان به شکل علنی صورت می‌گیرد که این معاملات با کلدار پاکستانی انجام می‌گیرد. چند روز پیش شورای وزیران طالبان فیصله کرده بودند که دیگر در هیچ معامله‌ای از پول‌های خارجی کار گرفته نشود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x