صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

حکمت‌یار: اگر نظام کنونی سقوط کند، وضعیت بسیار خراب می‌شود

گلبدین حکمت‌یار در تازه‌ترین اظهارات خود با حمایت از وضعیت موجود در افغانستان گفته است که اگر نظام کنونی سقوط کند، وضعیت بسیار خراب می‌شود.

گلبدین حکمت‌یار در تازه‌ترین اظهارات خود با حمایت از وضعیت موجود در افغانستان گفته است که اگر نظام کنونی سقوط کند، وضعیت بسیار خراب می‌شود.

پیک‌آفتاب: گلبدین حکمت‌یار، رهبر حزب اسلامی افغانستان روز گذشته جمعه 30 ثور، هنگام ادای نماز جمعه گفته است: “اگر خدای نخواسته نظام کنونی سقوط کند، وضعیت بسیار خراب خواهد شد.”

وی تصریح کرده است: “در صورت سقوط نظام؛ افراد متعهد، خداشناس و آزادی‌خواه، شبی هم جایی برای زیستن در این کشور نخواهند داشت.”

حکمت‌یار تصریح کرده است که اگر طالبان به خواسته‌های مشروع ملت تمکین کند، حزب اسلامی نیز حامی آنان خواهد بود.

رهبر حزب اسلامی گفته است: “اگر خدا نخواسته طالبان به مسیر غلط قدم گذاشتند، با سیاست منطقی و روش عاقلانه آن‌ها را در مسیر درست سوق خواهیم داد.”

حکمت‌یار در این سخنرانی نگفته است که هدف وی از خواسته‌های مشروع ملت، برگزاری انتخابات است یا لغو محدودیت‌های وضع شده بر زنان و دختران که انتقادهای شدید مردم و جامعه جهانی را برانگیخته است.

پیش از این، رهبر حزب اسلامی در مخالفت با برگزاری لویه جرگه که از سوی حامد کرزی پیشنهاد گردید، گفته بود که لویه جرگه متعلق به قرن نوزدهم بود و اکنون قدیمی شده است.

حکمتیار: لویه‌جرگه قدیمی شده، کارآمدی ندارد

حزب اسلامی در گذشته با طالبان مسائل اختلافی زیادی داشت و نظامیان تحت امر حکمت‌یار در نقاط مختلف افغانستان با نیروهای طالبان جنگیده بودند.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، اما وی کشور را ترک نکرد و چنین به نظر می‌رسد که خواهان سازش با طالبان است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x