صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

حمله تروریستی در پاکستان دست‌کم 7 کشته بر جای گذاشت

پولیس پاکستان اعلام کرد که افراد مسلح به مقر نیروهای امنیتی شبه نظامی در شمال‌غرب این کشور حمله کردند که منجر به تیراندازی شدیدی شد که در نتیجه 4 پولیس و 3 تروریست کشته شدند.

پولیس پاکستان اعلام کرد که افراد مسلح به مقر نیروهای امنیتی شبه نظامی در شمال‌غرب این کشور حمله کردند که منجر به تیراندازی شدیدی شد که در نتیجه 4 پولیس و 3 تروریست کشته شدند.

پیک‌آفتاب: اسوشیتدپرس با نشر گزارشی گفته است که پولیس پاکستان بیان کرده که افراد مسلح صبح امروز چهارشنبه 30 مارچ، به مقر نیروهای امنیتی در شمال‌غرب پاکستان حمله کردند که در اثر تیراندازی شدید، دست‌کم 4 پولیس و 3 مهاجم کشته شدند.

از سوی دیگر، روزنامه اکسپرس تربیون پاکستان روایت متفاوت تر از اسوشیتدپرس دارد. این روزنامه به نقل از مقام‌های ارتش این کشور نوشته است، دست‌کم پنج پولیس پاکستان، در حمله بر یک پایگاه نظامی در منطقه کرم خیبر پشتون‌خوا کشته شده است و ارتش پاکستان نیز این مسئله را تایید کرده است.

این روزنامه به نقل ارتش پاکستان می‌گوید، ارتش این کشور به حمله طالبان پاکستانی پاسخ داده‌، که بر اساس گزارش‌های اطلاعاتی، به طالبان پاکستانی نیز تلفات سنگینی وارد شده است.

محمد خراسانی، سخنگوی طالبان پاکستان مسئولیت حمله به پایگاه مرزی در «تانک»، ولسوالی ایالت خیبرپشتون‌خوا را بر عهده گرفت.

از جانب دیگر؛ زاهد خان، یکی از مقامات پولیس محلی پاکستان گفته که حدود 12 تن از پرسونل امنیتی نیز در این حمله زخمی شده‌اند، اما ظاهراً نیروهای شبه نظامی این کشور، کنترل اوضاع را به دست گرفته‌اند. ارتش پاکستان اما هنوز هیچ واکنشی به این حمله نشان نداده است.

بنا به گزارش اسوشیتدپرس، از زمانی‌که طالبان قدرت را در افغانستان به دست گرفتند، طالبان پاکستان به رهبری جنبش تحریک طالبان پاکستان، جسورتر شده‌اند. آن‌ها از ماه جدی که آتش‌بس یک ماهه بین تحریک طالبان پاکستان و دولت این کشور پایان یافت، حملات خود را به نیروهای امنیتی افزایش داده‌اند.

مقامات پاکستانی می‌گویند که بیش‌تر جنگجویان و رهبران تحریک طالبان پاکستان در افغانستان پنهان شده و هر از گاهی حملاتی را بر خاک این کشور سازمان‌دهی می‌کنند. طالبان اما این مسئله را رد می‌کنند و مدعی‌اند که از خاک افغانستان علیه کشورهای همسایه استفاده نمی‌شود.

این در حالی است که پیش‌تر انستیتیوت مطالعات امنیت و منازعه کشور پاکستان با نشر یک گزارش تحقیقی گفته بود که حملات تروریستی در خاک این کشور نسبت به چند سال پیش افزایش یافته است.

پس از بازگشت طالبان به قدرت، حملات تروریستی در پاکستان افزایش یافته است

پاکستان: اعتماد به طالبان اشتباه است، آن‌ها غیر قابل تغییر هستند

معید یوسف: از خاک افغانستان بر ضد پاکستان استفاده می‌شود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x