صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

جو بایدن: هراس‌افگنان را در هر جای که باشند از بین می‌بریم

جو بایدن، رئیس جمهور امریکا می‌گوید با آن‌که ماموریت امریکا در افغانستان پایان یافته، اما تعهد آن‌ها برای دفاع از امریکا پایان نمی‌یابد.

جو بایدن، رئیس جمهور امریکا می‌گوید با آن‌که ماموریت امریکا در افغانستان پایان یافته، اما تعهد آن‌ها برای دفاع از امریکا پایان نمی‌یابد.

پیک‌آفتاب: او این سخنان را روز گذشته 11 سپتمبر، در مراسم ۲۱مین سال‌گرد یادبود از قربانیان حملات یازدهم سپتمبر بیان کرده است.

رئیس جمهور امریکا در خصوص حملات 11 سپتامبر، در توییتی گفته است: “21 سال بعد، چیزی که ویران شد، آن‌را تعمیر کردیم. آن‌چه تهدید شد، ما آن‌را مستحکم کرده‌ایم. چیزی که مورد حمله قرار گرفت، روح تسلیم‌ناپذیر امریکایی، هرگز متزلزل نشد”.

جو بایدن در بخشی از این سخنانش گفت: “10 سال پیش، اسامه بن لادن از بین بُرده شد، اما ما این کار را کردیم. در تابستان امسال من حکم حمله بر ایمن الظواهری را صادر کردم، کسی که در 11 سپتمبر، معاون بن لادن بود، زیرا ما هیچ وقتی آرام ننشسته‌ایم، هیچ وقت این را فراموش نکردیم، هیچ وقت عقب‌نشینی نکردیم. اکنون الظواهری هرگز به امریکایی‌ها تهدید ایجاد کرده نمی‌تواند. بعد از 20 سال، ماموریت در افغانستان پایان یافت، اما تعهد ما برای جلوگیری از حمله دیگر بر امریکا پایان نمی‌یابد.”

رئیس جمهور امریکا در ادامه گفت، در هر جای جهان که دهشت‌افگنان سر بلند کنند، هدف گرفته می‌شوند. او در توییتی نگاشته است: “در بحبوحه روزهای تاریک پس از 11 سپتمبر، ما احساس واقعی وحدت ملی را یافتیم”.

در 11 سپتمبر سال ۲۰۰۱ میلادی، شبکه القاعده با چهار هواپیما بر نقاظ مختلف امریکا حمله کردند. دو هواپیما برج‌های مرکز تجارت جهانی در شهر نیویارک و دیگر ساختمان وزارت دفاع (پنتاگون) را در ایالت ویرجینیا هدف قرار دادند و چهارمی که هدف آن حمله بر ساختمان کانگرس در واشنگتن بود، پیش از این‌که به هدف برسد، سقوط داده شد. در نتیجه این حمله در مجموع ۲۹۷۷ تن کشته و حدود ۲۵ هزار تن دیگر زخمی شدند.

دور باطل بی‌ثباتی؛ از 11 سپتمبر 2001 تا 11 سپتمبر 2022، افغانستان هنوز در دام بلاست

جو بایدن در این سخنرانی خود گفت که پس از این حملات، میلیون‌ها امریکایی برای دفاع آماده شدند: “میلیون‌ها مرد و زن جوان در سراسر کشور با شجاعت و قاطعیت برای پاسخ به حملات 11 سپتمبر و دفاع از قانون اساسی، آماده شرکت به بزرگ‌ترین مبارزه تاریخ جهان شدند. از حملات 11 سپتمبر به این سو، صدها هزار سرباز امریکایی در افغانستان، عراق و بسیاری از مناطق جهان برای جلوگیری از تروریستان و از بین بردن پناهگاه‌های امن‌شان، خدمت کردند.”

بایدن در توییت دیگری گفته است: “به همه اعضای خدمات ما و خانواده‌های آن‌ها، کهنه‌سربازان، خانواده‌های ستاره طلایی و بازماندگان و مراقبانی که برای ملت ما فداکاری کرده‌اند، ما به شما بدهی باورنکردنی داریم. این بدهی است که ما هرگز نمی‌توانیم آن‌را بپردازیم، اما همیشه به تعهد مقدس خود در قبال شما عمل خواهیم کرد”.

هرچند، شبکه تروریستی القاعده حملات 11 سپتمبر را در سال ۲۰۰۱ در امریکا انجام داد، اما مقام‌های امریکایی گفتند که این حملات فرسنگ‌ها دورتر از امریکا در افغانستان برنامه‌ریزی شده بود.

در آن زمان، طالبان در افغانستان بر اریکه قدرت بودند. امریکا بالاخره برای از بین بردن القاعده و سرنگون کردن رژیم حامی آن‌ها “طالبان”، در افغانستان عملیات نظامی را آغاز کرد.

جنگ امریکا در افغانستان، طولانی‌ترین جنگ خوانده شده است. این ماموریت پس از 20 سال، با خروج نیروهای امریکایی در 31 ماه آگست سال ۲۰۲۱، از افغانستان رسماً پایان یافت.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در اولین سال‌گرد حمله مرگ‌بار ۲۶ اگست ۲۰۲۱، در نزدیک میدان هوایی کابل، گفته بود که واشنگتن بدون حضور نظامی در افغانستان، فشار بر گروه‌های تروریستی در این کشور را حفظ می‌کند.

جو بایدن: امریکا فشار بر گروه‌های تروریستی در افغانستان را حفظ می‌کند

یک سالگی فروپاشی نظام؛ نیکی هیلی: با خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، امنیت جهان کم‌تر شده است

جان بولتون: با خروج نیروهای ناتو از افغانستان، امریکا فقط 6 ماه با حملات تروریستی فاصله دارد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x