صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

جنگجویان داعش 10 تن را در شمال‌شرق نایجریا کشتند

منابع می‌گویند که روز گذشته 18 جون، در موج تازه‌ای از خشونت‌ها، افراد مسلح مظنون مرتبط به داعش، 10 فرد ملکی را در ایالت بارنو واقع در شمال‌شرق نایجریا کشته‌اند.

منابع می‌گویند که روز گذشته 18 جون، در موج تازه‌ای از خشونت‌ها، افراد مسلح مظنون مرتبط به داعش، 10 فرد ملکی را در ایالت بارنو واقع در شمال‌شرق نایجریا کشته‌اند.

پیک‌آفتاب: خبرگزاری فرانسه با نشر گزارشی به نقل از دو منبع معتبر می‌گوید که در میان کشته شدگان، نُه مرد و یک زن شامل‌اند. به گفته این منابع،‌ این غیرنظامیان زمانی در نزدیکی شهر باما هدف حمله مردان مسلح قرار گرفتند که مصروف جمع‌آوری داغمه‌جات وسایط نقلیه سوخته شده در این شهر بودند.

در همین حال؛ باباکورا کولو، رهبر شبه نظامیان گفته است: “ده تن با ضرب گلوله کشته شدند، همه قربانیان مصروف جمع‌آوری داغمه‌جات فلزی بودند که از سوی دهشت‌افگنان مورد حمله قرار گرفتند.”

شبه نظامیان می‌گویند که اجساد قربانیان از سوی مردم محل کشف شده و اجساد آنان را به شهر باما انتقال دادند. ارتش نایجریا که در منطقه مستقر است تا هنوز در مورد این حمله واکنش نشان نداده است.

گزارش تصریح می‌کند که اخیراً گروه داعش آن عده افراد ملکی را که داغمه‌جات را از ساحه جمع‌آوری می‌کنند مورد هدف قرار داده و این افراد را متهم به جاسوسی به ارتش نایجریا می‌کنند.

دولت اسلامی غرب افریقا (ISWAP) که در سال 2016 میلادی، از گروه بوکوحرام انشعاب کرد،‌ حال به عنوان تهدیدی برزگی در شمال‌شرق نایجریا تلقی می‌شود.

منابع امنیتی و مسئولین امدادرسانی می‌گویند که افراد وابسته به گروه دولت اسلامی یا داعش در منطقه افریقای‌غربی، روز جمعه سه شبه نظامی را کشتند و سه کارمند کمک‌رسانی را با خود بردند.

به اساس گزارشی که از سوی سازمان ملل به نشر رسیده، خشونت‌های داعش از سال 2009 تاکنون جان بیش از 40 هزار تن را گرفته و حدود دو میلیون دیگر در شمال‌شرق آن کشور از خانه‌های‌شان بی‌جا شده‌اند.

منابع امنیتی هم‌چنین گفته‌اند که به تاریخ هفتم جون 2022 میلادی، 23 تن دیگر نیز هنگام جمع‌‌آوری داغمه‌جات در قریه مگدالا در نزدیکی منطقه دیکو، توسط افراد مسلح ناشناس کشته شدند. باورها این است که این افراد مسلح نیز مربوط گروه دولت اسلامی در غرب افریقا هستند.

این حمله در حالی صورت می‌گیرد که روز یک‌شنبه پنجم جون، در اثر گلوله‌باری در یک کلیسا واقع در جنوب‌غرب آن کشور، دست‌کم 50 تن به شمول زنان و کودکان کشته شدند.

حکومت نایجریا در سال‌های اخیر با شورشیان اسلام‌گرا در شمال‌شرق آن کشور درگیر جنگ بوده و در شمال‌غرب بر ضد باندهای تبه‌کار مبارزه می‌کند، باندهایی که اغلباً افراد را به خاطر باج‌گیری اختطاف می‌نمایند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر مردان مسلح به تاریخ ۵ جون، به یک کلیسای کاتولیک در نایجریا حمله کردند. شماری از مردان مسلح در منطقه اوو، بر عبادت کنندگان در یک کلیسای کاتولیک تیراندازی کرده و مواد انفجاری را منفجر کردند.

مردان مسلح خشمگین، یک کلیسای کاتولیک در نایجریا را به آتش کشیدند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x