صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

جنرال آمریکایی: توافق دوحه سقوط افغانستان را سرعت بخشید

مقام‌های ارشد دفاعی آمریکا گفته‌اند که ریشه‌های سقوط افغانستان به دست طالبان به توافقی که دولت سابق آمریکا با طالبان امضا کرد بر می‌گردد. توافق موسوم به دوحه که در فبروری ۲۰۲۰ امضا شد، تاریخی را برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تعیین می کرد. پیک‌آفتاب: جنرال فرانک مکنزی فرمانده سنتکام (فرماندهی مرکزی ایالات متحده) […]

مقام‌های ارشد دفاعی آمریکا گفته‌اند که ریشه‌های سقوط افغانستان به دست طالبان به توافقی که دولت سابق آمریکا با طالبان امضا کرد بر می‌گردد.

توافق موسوم به دوحه که در فبروری ۲۰۲۰ امضا شد، تاریخی را برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تعیین می کرد.

پیک‌آفتاب: جنرال فرانک مکنزی فرمانده سنتکام (فرماندهی مرکزی ایالات متحده) گفت که آن توافق “تاثیری واقعا زیانبار” بر دولت و ارتش افغانستان داشت.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا هم با تایید این نظر گفت که موافقتنامه دوحه کمک کرد طالبان “قوی تر شود.”

جنرال مکنزی به عنوان فرمانده سنتکام ناظر عملیات خروج آمریکا از افغانستان بعد از یک حضور نظامی ۲۰ ساله بود. او گفت که توافق دوحه تاثیر روانی قدرتمندی بر دولت افغانستان داشت چون “زمانی که باید انتظار قطع کامل کلیه کمک‌ها را می‌داشتند تعیین می‌کرد.”

مکنزی افزود، بعد از توافق دوحه، کاهش نیروها به دستور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در ماه اپریل “میخ دیگری بر این تابوت بود.”

آقای آستین گفت که توافق دوحه با متعهد کردن آمریکا به پایان حملات هوایی علیه طالبان، موجب شد که این گروه “قوی‌تر شود و عملیات تهاجمی علیه نیروهای امنیتی افغانستان را شدت بخشد، به طوری که افغان‌ها هر هفته تعداد زیادی از افراد خود را از دست می‌دادند.”

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x