صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تورم جهانی امروز، حاصل اقدامات غلط بانک مرکزی امریکا است

فایننشیل تایمز گفته است که اقدامات بانک مرکزی امریکا در ایجاد شرایط و تورم کنونی در سطح جهان، قابل چشم‌پوشی نیست. این روزنامه گفته که وقت آن رسیده تا بانک مرکزی امریکا صادق باشد و برآوردهای غلط خود از وضعیت اقتصادی جهان را اصلاح‌ نماید.

فایننشیل تایمز گفته است که اقدامات بانک مرکزی امریکا در ایجاد شرایط و تورم کنونی در سطح جهان، قابل چشم‌پوشی نیست. این روزنامه گفته که وقت آن رسیده تا بانک مرکزی امریکا صادق باشد و برآوردهای غلط خود از وضعیت اقتصادی جهان را اصلاح‌ نماید.

پیک‌آفتاب: فایننشیل تایمز در مقاله‌ای به قلم محمد العریان، اقتصاددان مصری-امریکایی درباره بحران مالی در جهان نوشته است: “بانک‌های مرکزی و بازارهای جهان در حال بیدار شدن هستند و دیگر بر کسی پوشیده نیست که در حال گذار به شرایط مالی سخت‌تری هستیم.”

این مقاله شرایط مالی آینده را نه تنها برای خانواده‌ها، شرکت‌ها و بازارها، بلکه برای سیاست‌مداران نیز سخت ارزیابی کرده و افزوده است: “اکنون نمی‌توان انکار کرد که پس از یک دوره طولانی مقاومت، قدرت‌مندترین بانک‌های مرکزی جهان نیز با صدای بلند تصدیق می‌کنند که بدون توجه به تاثیر تورم بر بازارها، چاره‌ای جز مقابله قدرت‌مندانه‌تر با آن ندارند.”

نویسنده مقاله تصریح کرده است: “غیرقابل انکار است که پس از سال‌ها تزریق نقدینگی گسترده و پایین نگه داشتن نرخ‌های بهره، امروز جهان با تنگنای مالی گسترده‌ای روبه‌روست که به زودی قابل ترمیم نیست.”

این مقاله تغییر نظام‌های مالی جهان تحت تاثیر تورم را غیرقابل اجتناب و یک اجبار ارزیابی کرد و نوشته است: “تورم معیشت خانواده‌ها را تهدید کرده، نابرابری را افزایش داده و ثبات مالی بازارها را به هم ریخته است.”

نویسنده در این مقاله تغییر نظام مالی جهان را دارای پی‌آمدهای ناخواسته و آسیب‌های گسترده ارزیابی کرده و از افزایش پیش‌بینی‌ها درباره ورود به دوره رکود بازار نیز خبر داده است.

فایننشیل تایمز در این مقاله، پیش‌بینی نادرست بانک مرکزی امریکا مبنی بر گذرا بودن تورم را یکی از دلایل اصلی وضعیت موجود دانسته و افزوده است: “بانک مرکزی امریکا برای به دست آوردن دوباره اعتبار خود، باید مثل بانک مرکزی اروپا اشتباهش را بپذیرد و برآوردهای خود را اصلاح کند، در غیر آن وضعیت و اعتبار این بانک فلاکت‌بار خواهد بود.”

نویسنده مقاله در پایان توصیه‌ای نیز دارد. او خواستار درس گرفتن از گذشته شده و از سیاست‌مداران و پالیسی‌سازان بانک‌های مرکزی جهان خواسته است تا دیر نشده، مانع آسیب دیدن بیش‌تر بخش‌های آسیب‌پذیر جامعه انسانی شوند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x