صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تصاویر تازه از دیده شدن رهبر مذهبی طالبان در انظار عمومی + ویدیو

ویدیویی که به پیک‌آفتاب رسیده نیز رهبر مذهبی طالبان را درحال دید و بازدید با شمار از افراد نشان می‌دهد که درحال احوال‌پرسی با این افراد است. تصاویر به‌گونه‌ای است که گویا این افراد مولوی هیبت‌الله را بعد از مدت‌ها دیده‌اند.

منابع طالبان روز یک‌شنبه از حضور مولوی هبت‌الله آخندزاده، رهبر مذهبی طالبان، در انظار عمومی خبر داده‌اند. رحمت‌الله نریوال، آمر اطلاعات و فرهنگ طالبان در قندهار نیز در توییتی نوشته که رهبر مذهبی طالبان در “دارالعلوم حکیمیه” این شهر سخنرانی کرده است. این اولین بار از زمان تسلط طالبان بر افغانستان است که آقای آخندزاده در شهر جنوبی قندهار در انظار عمومی ظاهر شده است.

پیک‌آفتاب: مولوی هبت‌الله آخندزاده که به عنوان رهبر مذهبی طالبان شناخته می‌شود و طالبان از او به عنوان امیرالمومنین یاد می‌کنند، حتا پس از تسلط طالبان بر افغانستان، در انظار عمومی دیده نشده بود. ظاهر نشدن او در مکان‌های عمومی، گمانه‌زنی‌های گسترده در مورد مرگ رهبر مذهبی طالبان را به دنبال داشته است. برخی مقامات طالبان پیشتر به این گمانه‌زنی‌ها واکنش نشان داد و از جمله انس حقانی از اعضای ارشد طالبان گفته بود که رهبر مذهبی آنها نمی‌تواند از ترس هواپیماهای بی‌سرنشین امریکا در انظار عمومی ظاهر شود.

اما به تازگی تصاویری در شبکه‌های اجتماعی همرسانی شده و منابعی در داخل طالبان گفته‌اند که این تصاویر مربوط به رهبر مذهبی این گروه می‌باشد. گفته شده که رهبر مذهبی طالبان در شهر جنوبی قندهار دیده شده است.

 

 

ویدیویی که به پیک‌آفتاب رسیده نیز رهبر مذهبی طالبان را درحال دید و بازدید با شمار از افراد نشان می‌دهد که درحال احوال‌پرسی با این افراد است. تصاویر به‌گونه‌ای است که گویا این افراد مولوی هیبت‌الله را بعد از مدت‌ها دیده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از رهبران ارشد طالبان که گفته شده با آخندزاده در جریان این حضور، حضور داشته، آورده که مولوی آخندزاده روز شنبه از جامعه دارالعلوم حکیمیه، یک مدرسه دینی در قندهار بازدید کرده است.

رحمت‌الله نریوال، آمر اطلاعات و فرهنگ طالبان در قندهار نیز در توییتی تایید کرده که آقای آخندزاده روز شنبه در جامعه العلوم حکیمیه این سخنرانی داشته است.

اگرچه برخی از مقامات طالبان می‌گویند که آخندزاده پیش از این نیز در انظار عمومی ظاهر شده، اما این اولین حضور تایید شده مردی است که مدت‌ها در معرض دید عموم قرار نداشته است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x