صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ترکیه: تاجران خود را تشویق می‌کنیم که در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند

سفیر ترکیه در دیدار با سرپرست وزارت خارجه طالبان گفته است که روابط افغانستان و ترکیه رو به بهبود است و این کشور تاجران خود را تشویق می‌کند تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

سفیر ترکیه در دیدار با سرپرست وزارت خارجه طالبان گفته است که روابط افغانستان و ترکیه رو به بهبود است و این کشور تاجران خود را تشویق می‌کند تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

پیک‌آفتاب: وزارت خارجه طالبان در خبرنامه‌ای امروز سه‌شنبه 10 جوزا، اعلام کرده است که جهاد ارگین، سفیر ترکیه در کابل با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان ملاقات کرده و خواهان گسترش روابط دو کشور گردیده است.

براساس خبرنامه، طالبان از کمک‌های بشردوستانه ترکیه برای افغانستان تشکر کرده و گفته است که به سرمایه‌گذاران ترک تسهیلات لازم را فراهم می‌کنند.

سفیر ترکیه در این نشست هم‌چنان تصریح کرده است که کمک‌های بشردوستانه این کشور برای مردم افغانستان ادامه می‌یابد و این به نفع هر دو کشور است.

بر اساس خبرنامه وزارت خارجه طالبان، امیرخان متقی و جهاد ارگین ضمن تبادل نظر روی موضوعات مهم سیاسی، به دوام هم‌کاری‌های مستحکم دوجانبه تاکید کرده‌اند.

اخیراً مناسبات ترکیه با طالبان به خاطر واگذاری پنج میدان هوایی افغانستان به یک شرکت اماراتی، به سردی گرایده بود و ترک‌ها تأکید داشتند که کنترل میدان هوایی کابل و شماری از ولایات به این کشور واگذار گردد.

در پی به قدرت رسیدن طالبان، میدان هوایی بین‌المللی کابل نیز از سوی ترکیه و قطر به صورت مشترک بازسازی گردیده بود.

توافق طالبان با ترکیه و قطر در مورد مدیریت میدان هوایی کابل

یکی دیگر از موضوعاتی که همواره سبب نگرانی طالبان گردیده، حضور برخی از رهبران سیاسی و چهره‌های مخالف آنان در ترکیه می‌باشد که چندی قبل نشستی را نیز در مخالفت با طالبان و حمایت از جبهه مقاومت پنجشیر برگزار کرده بودند.

جزئیات نشست رهبران احزاب و جریان‌های سیاسی در انقره

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x