صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تخلیه خلبانان بازداشتی افغانستان از تاجیکستان به امارات

یکی از خلبانان آزاد شده در جریان پروسه تخلیه از تاجیکستان، تصاویری از سوار شدن این گروه به یک طیاره را به خبرگزاری پیک‌آفتاب ارسال کرده و تایید می‌کند که روند تخلیه‌ی آنها از تاجیکستان به امارات متحده عربی انجام شده است.

خلبانان بازداشت شده در تاجیکستان تایید می‌کنند که روند تخلیه‌ی آنها از تاجیکستان به امارات متحده عربی با میانجی‌گیری امریکا انجام شده است. در همین حال ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان از این خلبانان می‌خواهد که به کشور برگشته و در قوای هوایی به فعالیت‌شان ادامه دهند.

پیک‌آفتاب: روند تخلیه پرسونل هوایی که در تاجیکستان در بازداشت به سر می‌بردند، با میانجی‌گیری امریکا پایان یافت و آنها امروز به امارات متحده عربی منتقل شدند. گفته می‌شود که افرادی که در تاجیکستان در بازداشت به سر می‌بردند، شامل خلبانان، افسران کشف، کارمندان اداری و تخنیکی نیروهای هوایی بوده‌اند. افراد بازداشت شده که پس از سقوط حکومت اشرف غنی به تاجیکستان گریخته بودند، حدود سه ماه را در این کشور در اسارت به سر برده‌اند.

یکی از خلبانان آزاد شده در جریان پروسه تخلیه از تاجیکستان، تصاویری از سوار شدن این گروه به یک طیاره را به خبرگزاری پیک‌آفتاب ارسال کرده و تایید می‌کند که روند تخلیه‌ی آنها از تاجیکستان به امارات متحده عربی انجام شده است. این خلبان که نخواست نامش ذکر شود گفت که افراد بازداشت شده تنها خلبانان نیستند، بلکه در بین آنها پرسونل‌های اداری و فنی نیز شامل‌اند. او همچنین تایید کرد که از جمله یک خلبان زن که حامله هم است در جمعشان حضور دارد.

وضعیت اسف‌بار خلبانان افغانستانی در تاجیکستان پس از نشر گزارش‌ها مورد توجه کنگره ایالات متحده قرار گرفته بود. قانون‌گذاران و سربازان کهنه‌کار نظامی امریکا معتقد بودند که ایالات متحده در قسمت جابه‌جایی خلبانان گیرافتاده در تاجیکستان تلاش نمی‌کند و این مساله باعث ناامیدی شده بود.

اسارت 143 خلبان و خدمه اردوی افغانستان در تاجیکستان

این درحالی است که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان امروز در یک نشست خبری در کابل، از این خلبانان خواست تا به کشور برگردند. آقای مجاهد گفت که طالبان به این خلبانان نیاز دارد و امنیت جانی آنها را تامین می‌کند. سخنگوی طالبان همچنین از آماده شدن دست‌کم 33 چرخبال و هواپیمای نیروی هوایی برای انجام پروازها خبر داد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x