صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تخفیف قیمت زغال‌سنگ برای هند از سوی تاجران روسی

منابع تجارتی روز شنبه 18 جون، اعلام کردند که با وجود اعمال تحریم‌های جهانی بر مسکو، هند خرید زغال‌سنگ از روسیه را در جریان چند هفته اخیر افزایش داده است.

منابع تجارتی روز شنبه 18 جون، اعلام کردند که با وجود اعمال تحریم‌های جهانی بر مسکو، هند خرید زغال‌سنگ از روسیه را در جریان چند هفته اخیر افزایش داده است.

پیک‌آفتاب: رویترز با نشر گزارشی به نقل از دو منبع موثق می‌گوید که این معاملات در حالی صورت می‌گیرد که تاجران زغال‌سنگ بیش از 30 درصد تخفیف را در فروش زغال‌سنگ پیشنهاد کرده‌اند.

روسیه به دلیل تهاجم نظامی بر اوکراین، با تحریم‌های شدید از سوی کشورهای غربی به خصوص امریکا مواجه است. رهبران اتحادیه اروپا اخیراً بر ممنوعیت اکثر واردات نفت روسیه توافق کردند. آنان توافق کردند که واردات نفت از روسیه توسط تانکر‌ها را منع کنند، اما استفاده از خط لوله نفت را استثنا قرار دادند تا هنگری بتواند به نفت خام روسیه دسترسی داشته باشد.

هند که با مسکو روابط سیاسی و امنیتی دیرینه‌ای دارد، از محکومیت روسیه خودداری کرده است. با وجود وضع تحریم‌های گسترده از سوی کشور‌های غربی علیه روسیه؛ هند و چین به خرید محصولات روسی ادامه می‌دهند.

علاوه بر آن،‌ هند در نظر دارد تا واردات زغال‌سنگ را از روسیه را دو برابر افزایش دهد،‌ موادی که بیش‌تر از آن در تولید فولاد استفاده می‌شود. رویترز گزارش داده است که هند پس از توقف واردات محصولات از اوکراین، با روسیه توافق کرد تا مقدار 45 هزار تُن روغن گل آفتاب‌پرست را از این کشور نیز خریداری کند.

از سوی دیگر، مقامات امریکایی می‌گویند که هند می‌تواند انرژی مورد نیاز خود را از روسیه وارد نماید، ولی آن‌ها نمی‌خواهند تا شاهد “افزایش سریع” چنین واردات باشند.

در حالی‌که وارد کنندگان اروپایی از تجارت با مسکو خودداری می‌نمایند ، خریداران هندی با وجود پرداخت هزینه بیش‌تر در حمل‌ونقل، مقدار زیادی زغال‌سنگ را از روسیه به دست می‌آورند.

براساس آمار منتشر ناشده که رویترز آن‌را مورد بررسی قرار داده،‌ در جریان 20 روز گذشته، خرید زغال‌سنگ و سایر محصولات دیگر از سوی هند، بیش از شش برابر افزایش یافته است.

علاوه بر آن،‌ ارزش تجارت نفت هند با روسیه در جریان 20 روز گذشته، به بیش از 31 برابر افزایش یافته است و بالغ به 22.2 میلیارد دالر می‌شود، یعنی روسیه روزانه بیش از یک میلیارد دالر امریکایی از بابت فروش نفت به هند، به دست می‌آورد. اما وزارت تجارت هند تا هنوز در این مورد تبصره نکرده است.

براساس گزارش رویترز، هند روزانه به طور اوسط به ارزش 16.55 میلیون دالر زغال‌سنگ روسیه را خریداری می‌نماید. این رقم بیش از دو برابر زغال‌سنگی است که هند قبل از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین از مسکو خریداری می‌کرد. قبل از تهاجم روسیه بر اوکراین، هند روزانه به ارزش 7.71 میلیون دالر زغال‌سنگ روسیه را خریداری می‌نمود.

پس از آغاز تهاجم روسیه بر اوکراین و منزوی شدن مسکو از سوی جامعه بین‌المللی، اکنون هند به یکی از بزرگ‌ترین خریداران محصولات روسی مبدل شده است.

این در حالی مطرح می‌شود که روسیه و هند قصد دارند حین محاسبات تجارتی بین هم، از اسعار ملی خود استفاده کرده و آن‌را توسعه دهند.

محاسبات تجارتی بین روسیه و هند به اسعار ملی صورت می‌گیرد

امریکا: نمی‌توانیم روابط هند و روسیه را به سرعت مختل سازیم

بلومبرگ: امریکا در تلاش دور کردن هند از روسیه است

پس از چین، هند نیز به جای ایران مسیر دیگری را برای صادرات به روسیه انتخاب کرد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x