صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بیش از 200 کودک افغانستانی در امریکا، منتظر پیوستن به خانواده‌های خود هستند

مقام‌های امریکایی می‌گویند که بیش از ۲۳۰ تن از کودکان افغانستانی، دور از خانواده‌های خود در ایالات متحده به سر می‌برند.

مقام‌های امریکایی می‌گویند که بیش از ۲۳۰ تن از کودکان افغانستانی، دور از خانواده‌های خود در ایالات متحده به سر می‌برند.

پیک‌آفتاب: براساس آماری که تازه منتشر شده، این کودکان در جریان ماموریت خروج نیروهای بین‌المللی، از افغانستان منتقل شده‌اند.

شبکه خبری NBC امریکا که اسنادی را از اداره فدرال امریکا هنگام جابه‌جایی پناهجویان افغانستانی در آن کشور به دست آورده، گزارش می‌دهد که شماری از کودکان از خانواده‌های خود جدا شده‌اند و پدر، مادر، خانواده و عزیزان‌شان در افغانستان مانده‌اند.

مقام های فدرال امریکا گفته‌اند، در حالی‌که پروسه انتقال افغانستانی‌های آسیب‌پذیر دشوارتر می‌شود، شاید کودکان تنها، به زودی با خانواده‌های خود یک‌جا نشوند.

به گزارش شبکه خبری NBC، تا ۳۰ اگست امسال، اداره فدرال برای ادغام پناهجویان، مسئولیت محافظت از ۱۰۴ تن از کودکان افغانستانی را داشت و ۱۳۰ تن دیگر از این کودکان، از سوی اداره‌های ایالتی و یا هم نهادهای غیرحکومتی محافظت می‌شدند.

براساس اطلاعات مقام‌های امریکایی، در حال حاضر شماری از افغانستانی‌ها منتظر اند تا از کابل و چند کشور دیگر منتقل شوند، اما به گفته این مقام‌ها، پروسه دشوار است، زیرا هر هفته فقط یک پرواز برای انتقال صورت می‌گیرد.

به گزارش شبکه  NBC، از ۱۵ اگست سال گذشته و در جریان ماموریت انتقال، حدود ۱۵۰۰ تن از کودکان بی‌سرپرست به امریکا منتقل شدند و اداره‌های مسئول امریکا توانستند تا ۱۴۰۰ تن از کودکان را با اعضای خانواده‌ها یا اقارب‌شان یک‌جا کنند. ۲۳۴ کودکی که در موردشان گزارش اکنون نشر شده، شامل این‌ها نمی‌شوند.

از جانب دیگر، در یک گزارش تازه آمده است که وزارت امنیت داخلی امریکا، در میان افغانستانی‌هایی که به آن کشور منتقل شده‌اند، کسانی را پیدا کرده که پیشینه امنیتی آن‌ها بررسی نشده است.

در گزارش آمده که بررسی سوابق برخی از افغانستانی‌های تازه‌وارد با مشکل روبه‌رو شده، زیرا تصور می‌شود کسانی هم به امریکا منتقل شده‌اند که خطری را برای امنیت ملی این کشور ایجاد کرده می‌توانند.

در پیوند به این مسئله؛ شان اودونیل، سرمفتش وزارت دفاع امریکا در این میان به دو سناتور جمهوری‌خواه گفته است که او در مورد این گزارش‌ها تحقیق همه‌جانبه می‌کند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر CNN در گزارش تازه‌ای گفت که ۱۴۵۰ کودک افغانستانی بدون والدین‌شان در جریان خروج پرهرج‌ومرج ایالات متحده از افغانستان، به امریکا منتقل شده‌اند. ‏این رسانه به نقل از مقامات امریکایی گفته بود که این کودکان در بلاتکلیفی به سر می‌برند. کودکانی که ممکن هیچ وقت خانواده‌های خود را نبینند.

صدها کودک افغان با پرسش‌های بدون پاسخ در بند امریکا

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x