صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بریتانیا 24 میلیون پوند را برای کودکان افغانستان تخصیص داد

یونیسف یا صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل می‌گوید که بریتانیا برای کودکان افغانستان، نزدیک به 24 میلیون پوند کمک کرده است.

یونیسف یا صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل می‌گوید که بریتانیا برای کودکان افغانستان، نزدیک به 24 میلیون پوند کمک کرده است.

پیک‌آفتاب: یونیسف روز گذشته 13 سپتمبر، در اعلامیه‌ای گفته که با این کمک، به 1.6 میلیون کودک افغانستان مواد غذایی، آب آشامیدنی و هم‌چنان سایر خدمات مراقبتی فراهم می‌شود.

در اعلامیه یونیسف آمده است: “این بودجه هم‌چنان صندوق حمایت از کودکان را قادر می‌سازد تا وضعیت بیش از ۷۰۰ هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه را بهبود بخشد، آب آشامیدنی و آگاهی صحی را برای بیش از ۳۵۰ هزار تن فراهم کند و دسترسی به خدمات حفاظتی کلیدی، از جمله حمایت از سلامت روانی و آموزش خطر مهمات انفجاری را برای بیش ۵۰۰ هزار تن افزایش دهد.”

به گفته صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل، قرار است بخشی از این پول برای رسیدگی به مشکلات دست‌کم 18000 زن باردار و شیرده در افغانستان به مصرف برسد.

یونیسف، افغانستان را یکی از کشورهایی عنوان کرده که کودکان در آن با مشکلات زیادی مواجه‌اند. به باور سازمان ملل، بارها حقوق کودکان در این کشور نقض شده و این کودکان در حال حاضر با محرومیت‌های زیادی روبه‌رو اند.

محمد اگ ایویا، نماینده یونیسف برای افغانستان گفته است: “عوامل عمده از جمله خشک‌سالی، سوءتغذیه، گسترش بیماری‌های قابل پیش‌گیری، آسیب‌های جنگ، اقتصاد ضعیف و خدمات محدود و شکننده، مشکلات برای کودکان و زنان را تشدید می‌کنند.”

ایویا از دولت بریتانیا برای ادامه کمک‌های بشری به افغانستان قدردانی کرده و گفته است که این پول برای آنان این فرصت را فراهم می‌سازد تا به رفع نیازمندی‌های فوری دختران، پسران و زنان آسیب‌پذیر در افغانستان رسیدگی کنند.

پیش از این، یونیسف از وضعیت ناگوار کودکان در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته بود که بدون حمایت‌های فوری، نمی‌تواند به همه این کودکان رسیدگی کند.

یونیسف گفته بود که می‌خواهد در سال ۲۰۲۲ میلادی، به ۱۲.۹ میلیون کودک نیازمند در افغانستان رسیدگی کند، اما بدون به دست آوردن حمایت فوری، کمک به این تعداد کودکان ناممکن است.

یونیسف گفته بود که با این پول، نیازمندی‌های فوری بیش از ۲۴ میلیون تن در افغانستان که نصف آن کودکان اند، برآورده خواهد شد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x