صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بانک جهانی: از سرگیری کمک‌ها به افغانستان ممکن نیست

رئیس بانک جهانی، شرایط افغانستان برای از سرگیری فعالیت این بانک در داخل افغانستان را نا مناسب دانسته و گفته است که از سرگیری کمک‌های این نهاد مالی به افغانستان غیرمحتمل است.

رئیس بانک جهانی، شرایط افغانستان برای از سرگیری فعالیت این بانک در داخل افغانستان را نا مناسب دانسته و گفته است که از سرگیری کمک‌های این نهاد مالی به افغانستان غیرمحتمل است. بانک جهانی بعد از تصرف قدرت توسط طالبان در ماه آگست کمک‌های خود به افغانستان را به تعلیق درآورد.

پیک‌آفتاب: دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی روز دوشنبه در گفتگویی در مرکز مطالعات استراتیژیک و بین‌المللی در واشنگتن گفته که با توجه به فروپاشی کامل اقتصاد افغانستان، پیش‌بینی نمی‌کند که بانک جهانی در داخل افغانستان فعالیت کند. او از گفتگوهایش با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان‌های مربوط به سازمان ملل خبر داد، اما افزود که با توجه به عملکرد طالبان، قابلیت واقعی به جریان انداختن پول وجود ندارد.

بانک جهانی، نهاد قرضه‌دهنده انکشافی مستقر در واشنگتن، در ماه آگست بعد از تسلط افغانستان توسط طالبان، به دلایل امنیتی و نگرانی از حقوق زنان کمک‌های توسعه‌ای خود به افغانستان را تعلیق کرد. در وبسایت بانک جهانی نوشته شده که این نهاد مالی بیش از ۲۰ پروژه زیر کار در افغانستان دارد و از سال ۲۰۰۲ به بعد ۵.۳ میلیارد دالر را به افغانستان کمک کرده است که بخش اعظم آن کمک بلاعوض بوده است.

این درحالی است که صندوق بین‌المللی پول نیز کمک‌ها به افغانستان را متوقف کرده است. از جانب دیگر از دسترسی طالبان به بخش زیادی از حدود ۹ میلیارد دالر ذخیره ارزی افغانستان در خارج نیز جلوگیری شده است. بخش زیاد این پول‌ها در ایالات متحده امریکا نگهداری می‌شود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x