صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ایتالیا: برخی کشورهای بزرگ، مخالف پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا هستند

ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا از مخالفت کشورهای بزرگ اروپایی با نامزدی اوکراین به اتحادیه اروپا خبر داد.

ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا از مخالفت کشورهای بزرگ اروپایی با نامزدی اوکراین به اتحادیه اروپا خبر داد.

پیک‌آفتاب: ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا روز گذشته 4 جون گفته است که برخی کشورهای بزرگ اروپایی با اعطای وضعیت نامزدی به اوکراین در اتحادیه اروپا مخالف هستند و نمی‌خواهند اوکراین وارد این اتحادیه شود.

این در حالی است که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز یک‌شنبه 5 جون، خواستار مشخص شدن تکلیف این کشور برای پیوستن به اتحادیه اروپا شد. او که با یک رسانه هالندی مصاحبه می‌کرد، گفت که مارک روته، نخست وزیر هالند باید شفاف سازد که آیا اوکراین آینده‌ای در اتحادیه اروپا خواهد داشت یا خیر.

زلنسکی در ادامه این مصاحبه گفته است: “من بسیار آشکارا به وی گفتم اگر فکر می‌کنید ما جایی در اتحادیه نداریم، باید آن‌را به صورت شفاف بگویید”.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پیش‌تر امانوئل مکرون، رئیس ‌جمهور فرانسه گفته بود که نباید با “تحقیر روسیه” برای کرملین “راه خروج” را بست. مکرون معتقد است که “به گوشه انداختن” ولادیمیر پوتین و بستن راه خروج برای رئیس ‌جمهور روسیه، “یک اشتباه بنیادی” است. اما اوکراین از این اظهارات عصبانی شد و دیمیترو کولبا، وزیر خارجه این کشور در واکنش تند به فرانسه توصیه نمود که در کنار کی‌ف قرار گیرد تا روسیه را به عقب‌نشینی وادارد.

از جانب دیگر؛ ماریو دراگی، نخست‌ وزیر ایتالیا هم با حمایت از اظهارات مکرون گفته است که اروپا نیازمند “مذاکراتی معتبر و موثر” است. این موضوع باعث شد که رسانه‌ها “ایجاد چند دستگی” در اتحادیه اروپا را مطرح کنند که قربانی این نوع سیاست‌ها در شرایط فعلی، اوکراین است.

پیش‌تر ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفته بود که جنگ روسیه در اوکراین صرف می‌تواند از طریق دیپلماسی حل شود. رئیس جمهور اوکراین که در تلویزیون دولتی اوکراین صحبت می‌کرد، گفت که کشورش می‌تواند در میدان نبرد پیروز باشد اما به گفته وی همه چیز فقط می‌تواند در میز مذاکره به طور قطعی حل شود و راه آن گفتگو و دیپلماسی است.

زلنسکی: جنگ فقط با دیپلماسی پایان خواهد یافت

از سوی دیگر،  وزیر خارجه اسبق امریکا در نشست داووس با بیان این‌که غرب باید از تلاش برای وارد کردن شکست ویران‌گر به روسیه دست بکشد، به اوکراین پیشنهاد کرد تا به روسیه امتیاز ارضی بدهد و به توافق صلح دست یابد.

کیسینجر: برای دست‌یابی به توافق صلح، اوکراین باید به روسیه امتیاز ارضی بدهد

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین گفته بود که روی ناتو حساب نمی‌شود. کولبا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس، ناتو را متهم کرد که “مطلقاً هیچ کاری” در برابر تجاوز روسیه به خاک اوکراین انجام نداده است. رئیس دستگاه دیپلماسی اوکراین، برعکس از تلاش‌های اتحادیه اروپا و “تصمیمات انقلابی” بروکسل تقدیر نمود.

اوکراین: روی ناتو حساب نمی‌شود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x