صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

“اوچا” به 4 میلیون نیازمند در افغانستان کمک‌های غذایی توزیع کرد

دفتر هماهنگی امور بشری سازمان ملل متحد "اوچا" می‌گوید که بیش از 150 سازمان، موسسه و نهادهای سازمان ملل متحد در حال ارایه کمک‌های بشری در افغانستان هستند.

دفتر هماهنگی امور بشری سازمان ملل متحد “اوچا” می‌گوید که بیش از 150 سازمان، موسسه و نهادهای سازمان ملل متحد در حال ارایه کمک‌های بشری در افغانستان هستند.

پیک‌آفتاب: دفتر اوچا، روز گذشته 6 نوامبر، در صفحه توییتر رسمی خود نوشته است که این اداره‌ها در یک ماه گذشته به 4 میلیون نیازمند در افغانستان، کمک‌های غذایی توزیع کرده‌اند.

به گفته اوچا، در همین مدت به 48 هزار کودک زمینه آموزش سنتی فراهم شده و به 5 میلیون و 80 هزار تن دیگر کمک‌های صحی ارایه شده است.

این کمک‌ها در حالی توزیع می‌شود که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، اوضاع اقتصادی مردم بدتر شده و میزان قطحی و گرسنگی به دلیل بسته ماندن سرمایه‌های پولی مردم در بانک‌ها، عدم ارایه خدمات از سوی نهادهای دولتی و بالا رفتن نرخ بیکاری به شکل بی‌پیشینه‌ای افزایش یافته است.

این در حالی است که به تازگی سازمان ملل متحد گفته بود که ۵۵ درصد مردم افغانستان تا سال آینده با بحران شدید غذایی مواجه خواهند شد. براساس ارزیابی‌های جدید سازمان ملل متحد، حداقل ۲۳ میلیون نفر یا ۵۵ درصد از جمعیت افغانستان تا سال آینده با بحران فزاینده غذایی روبرو خواهند شد.

سازمان ملل متحد: 55 درصد مردم افغانستان تا سال آینده با بحران شدید غذایی مواجه خواهند شد

به نقل از روزنامه رویترز، فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد: “برای کمک به ۱۱ میلیون نفر در افغانستان، این کشور به کمک مالی ۶۰۶ میلیون دالری نیاز دارد که تا کنون ۵۴ درصد آن تأمین شده است”.

آقای حق همچنین نسبت به تشدید موج آوارگی و بی‌خانمان شدن مردم در افغانستان در نتیجه بدتر‌شدن اوضاع سیاسی-اقتصادی در این کشور ابراز نگرانی کرد و خواستار افزایش کمک‌های بین‌المللی برای مردم افغانستان شد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x