صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اندونیزیا و قطر تعهدنامه کمک‌ بشری به افغانستان را امضا کردند

کشورهای اندونیزیا و قطر تعهدنامه کمک‌های بشری و توسعه‌ای برای افغانستان را امضا کردند تا مشترکاً برای شهروندان افغانستان کمک ارایه کنند.

کشورهای اندونیزیا و قطر تعهدنامه کمک‌های بشری و توسعه‌ای برای افغانستان را امضا کردند تا مشترکاً برای شهروندان افغانستان کمک ارایه کنند.

پیک‌آفتاب: منتری لوار نگری، وزیر خارجه اندونیزیا در صفحه تویترش از امضای این تعهدنامه در حاشیۀ نشست 2022 مجمع دوحه خبر داده است.

این تعهدنامه در حالی امضا شده است که بر اساس آمار سازمان ملل، کسانی‌که با گرسنگی حاد در افغانستان مواجه‌اند از 14 میلیون نفر در سال 2021 به 23 میلیون در 2022 رسیده است.

دفتر هم‌آهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل (اوچا) گفته است که این وضعیت خانواده‌ها را مجبور کرده که به اقداماتی ناامیدکننده، چون حذف وعده‌های غذایی یا گرفتن قرضه‌های بی‌سابقه متوسل شوند.

مسئولان اوچا گفته‌اند که با وجود تلاش‌ها برای کمک با نیازمندان در افغانستان، هنوز هم ده‌ها هزار نفر در این کشور مصئونیت غذایی ندارند و سوءتغذی حاد، زندگی آنان را به خطر مواجه کرده است.

در همین حال؛ ایزابل موسارد کارلسن، رئیس بخش اوچای افغانستان در توییتی نگاشته: “تا زمانی‌که حقوق زنان و دختران از جمله حق آموزش رعایت نشود، شانس کمی برای صلح و رفاه پایدار در افغانستان وجود دارد. ما از حمایت از این حقوق دست نخواهیم کشید، زیرا به افزایش پاسخ‌های بشردوستانه بدون قید و شرط و اصولی خود ادامه می‌دهیم”.

از سوی دیگر، قرار است کنفرانس جذب کمک‌های بشری به افغانستان، تا چهار روز دیگر به میزبانی سازمان ملل، بریتانیا و قطر در دوحه برگزار شود.

هفته گذشته برنامه جهانی غذا اعلام کرد که بیش از نصف جمعیت 33 میلیونی افغانستان به کمک‌های غذایی عاجل نیاز دارند.

برنامه جهانی غذا هم‌چنان از احتمال کمبود بودجه خبر داد و گفت که این مسئله تهدیدی برای توقف عملیات امدادرسانی در افغانستان است.

در کنار این، وزیر خارجه اندونیزیا گفته است که کشورش به ارتقای توان‌مندسازی زنان، به ویژه دست‌رسی به آموزش برای زنان و دختران در افغانستان ادامه خواهد داد.

هم‌چنین خانم لوار نگری، نگاشته است که با توماس وست، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان نیز دیدار کرده و در مورد تحولات افغانستان، از جمله توان‌مندسازی زنان بحث کرده است.

در همین حال، توماس وست در توییتی نگاشته است: “باعث افتخار است که دوباره منتری لوار نگری را ملاقات می‌کنم. ما عمیقاً از حمایت اندونزی از دیپلماسی موثر در حمایت از مردم افغانستان قدردانی می‌کنیم”.

این در حالی است که اوچا، دفتر هم‌آهنگی امور بشری سازمان ملل پیش‌تر گفته بود که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، تاکنون به پنج میلیون شهروند این کشور کمک‌های بشری توزیع شده است.

اوچا: پس از تسلط طالبان بر افغانستان به 5 میلیون شهروند افغانستان کمک‌های بشری توزیع شده است

“اوچا” به 4 میلیون نیازمند در افغانستان کمک‌های غذایی توزیع کرد

افغانستان در صدر تقاضای کمک بشری 41 میلیارد دالری سازمان ملل

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x