صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

انتقاد مقتدی صدر از نفوذ فساد دولتی در عبادت‌گاه‌های عراق

مقتدی صدر، رهبر جریان صدری‌ها در عراق، در واکنش به حادثه مرگ‌بار رانش یک تپه روی «زیارت‌گاه چشمه امام علی» در نزدیکی شهر کربلا، گفت: "این بار با وقاحت تمام، فساد دولتی شامل عبادتگاه‌ها شد".

مقتدی صدر، رهبر جریان صدری‌ها در عراق، در واکنش به حادثه مرگ‌بار رانش یک تپه روی «زیارت‌گاه چشمه امام علی» در نزدیکی شهر کربلا، گفت: “این بار با وقاحت تمام، فساد دولتی شامل عبادتگاه‌ها شد”.

پیک‌آفتاب: صدر روز گذشته 21 اگست، در توییتی از دولت بغداد خواست تا «تحقیقات فوری و جدی برای کشف حقیقت» در مورد این حادثه انجام دهد “تا فساد آن طور که بر نهادها و وزارت‌خانه‌های دولتی تاثیر گذاشته، بر مساجد و اماکن مذهبی تاثیر نگذارد”.

پیام انتقادی صدر درباره این حادثه در حالی است که طرف‌داران او بیش از دو هفته پیش در اطراف پارلمان عراق تحصن کرده‌اند و صدر نیز خواستار تغییرات بنیادین در نظام سیاسی کشور شده است.

هم‌زمان نصیف الخطابی، والی کربلا از تشکیل یک کمیته تحقیق درباره این حادثه خبر داد.

پس از حادثه رانش تپه بر روی این زیارت‌گاه که شام روز گذشته رخ داد، جسد چهار تن از زیر آوار بیرون کشیده شد و شش زخمی از جمله سه کودک نجات یافتند و شش تن دیگر به شمول دو زن و دو کودک زیر آوار گیر مانده‌اند.

این حادثه واکنش همه مقام‌های بلندپایه سیاسی عراق را به دنبال داشته و ایران نیز پیام تسلیتی برای مقام‌های عراقی ارسال کرده است.

چشمه امام علی در 25 کیلومتری غرب کربلا واقع است و سالانه هزاران زائر شیعه به این مکان می‌روند.

براساس روایات شیعه، امام اول شیعیان در سال 657 میلادی در مسیر جنگ صفین با سپاه خود در این مکان توقف کرد و موجب شد چشمه‌ آبی در آن‌جا ایجاد شود.

این در حالی است که چند ماه پیش نیز بر اثر ریزش خوازه در داخل مقبره امام‌زاده حمزه در ولایت بابل عراق، شش نفر کشته شدند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x