صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امیرخان متقی برای شرکت در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی به پاکستان رفت

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ طالبان در رأس هیئتی برای شرکت در نشست وزیران خارجه‌ سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) به پاکستان رفته است. جبهه مقاومت پنجشیر اما از کشورهای اسلامی خواسته که طالبان را به رسمیت نشناسند.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ طالبان در رأس هیئتی برای شرکت در نشست وزیران خارجه‌ سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) به پاکستان رفته است. جبهه مقاومت پنجشیر اما از کشورهای اسلامی خواسته که طالبان را به رسمیت نشناسند.

پیک‌آفتاب: عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه‌ طالبان در توییتی گفته که امیرخان متقی صبح امروز شنبه ۲۷ قوس، رهسپار اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان شده است. او گفته که آقای متقی در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی در پاکستان شرکت می‌کند.

منصوراحمد خان، سفیر پاکستان در کابل نیز با هم‌رسانی عکسی از آقای متقی با چند مقام پاکستانی، گفته که او به اسلام‌آباد رسیده است. آقای خان نوشته است: “وزیر خارجه، امیرخان متقی برای شرکت در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی به اسلام آباد رسید.”

نشست وزیران خارجه‌ سازمان همکاری‌های اسلامی فراد یک‌شنبه ۲۸ قوس، به میزبانی اسلام‌آباد در مورد افغانستان برگزار می‌شود. در این نشست افزون بر نمایندگان کشورهای عضو این سازمان، نمایندگانی از امریکا، اتحادیه‌ اروپا، چین و روسیه نیز دعوت شده‌اند. هدف از برگزاری این نشست، یافتن راه‌حل برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان خوانده شده است.

شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه‌ پاکستان این نشست را برای بهبود روابط طالبان با جامعه‌ جهانی مهم خوانده است. او در عین حال، تاکید کرده که در این نشست در مورد به رسمیت شناختن طالبان بحث نخواهد شد.

سفر سرپرست وزارت خارجه طالبان برای شرکت در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی در حالی انجام می‌شود که یکی از سخنگویان جبهه مقاومت پنجشیر در صفحه توییترش، از این کشورها خواسته است که طالبان را به عنوان نماینده افغانستان به رسمیت نشناسند. صبغت‌الله احمدی نوشته است: “جبهه مقاومت از ابتکار سازمان همکاری اسلامی در پیوند به بحران اقتصادی و بشری موجود در ‫افغانستان استقبال می‌کند. اما از کشورهای عضو این سازمان می‌خواهد که با برخورد مسئولانه، رژیم ظالم طالبان را به رسمیت نشناسند.”

سخنگوی جبهه مقامت پنجشیر، طالبان را مسبب وضعیت اسف‌بار بشری کنونی افغانستان خوانده است.

نشست وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی به پیشنهاد عربستان سعودی و میزبانی پاکستان  برگزار می‌شود. پیش‌تر وزارت خارجه عربستان سعودی گفته بود که برگزاری این نشست فوق‌العاده برای بررسی اوضاع انسانی افغانستان ضروری است.

پاکستان میزبان نشست سازمان همکاری‌های اسلامی درباره افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x