صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا: طالبان و داعش دشمنان قسم‌خورده هستند

وزارت خارجه امریکا گفته است که طالبان و داعش، دشمنان قسم‌خورده یک‌دیگر هستند و گروه حاکم بر افغانستان باید به تعهد خود در مقابله با تروریزم جدی باشد.

وزارت خارجه امریکا گفته است که طالبان و داعش، دشمنان قسم‌خورده یک‌دیگر هستند و گروه حاکم بر افغانستان باید به تعهد خود در مقابله با تروریزم جدی باشد.

پیک‌آفتاب: ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا ناوقت روز پنج‌شنبه دوم جون، در یک نشست خبری گفت که طالبان تعهد شکست گروه داعش را داده‌اند و باید برای مبارزه با هراس‌افکنی به همه وعده‌‌های خود عمل کنند.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفته است: “طالبان و داعش به چند علت دشمنان قسم خورده یکدیگر هستند و ما در این مورد نظر خود را بیان کردیم، طالبان تعهداتی درباره به حاشیه راندن این گروه کرده‌اند، اما از تهدیدهای باالقوه داعش علیه امریکاییان و امریکا آگاه هستیم.”

وی در ادامه تصریح کرده است که افغانستان باید از این وضعیت خارج شود و امریکا بار دیگر از طالبان می‌خواهد تا به تعهدات‌شان در مقابله با تروریزم عمل کرده و به این گروه‌ها اجازه ندهند تا به صورت آزادانه در افغانستان فعالیت کنند.

پیش از این نیز وزارت دفاع امریکا و وزارت خارجه این کشور، نگرانی و هشدارهای‌شان را در پیوند به تهدید‌های احتمالی داعش از افغانستان مطرح کرده بوند، اما مقام‌های حکومت طالبان، حضور داعش در افغانستان را کتمان کرده و همواره اطمینان داده که اجازه نمی‌دهند از خاک افغانستان در برابر دیگران استفاده شود.

این در حالی است که سازمان ملل هم در آخرین گزارش خود، از بیعت ایمن الظواهری با ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر مذهبی طالبان خبر داده بود.

سازمان ملل: طالبان هنوز هم با القاعده رابطه وثیق دارد

اما، وزارت خارجه طالبان به این گزارش واکنش نشان داده و در اعلامیه‌ای خاطرنشان کرد که سیزدهمین گزارش گروه نظارت شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر فعالیت گروه‌های خارجی در افغانستان، بی‌اساس است.

طالبان: گزارش سازمان ملل در مورد حضور گروه‌های تروریستی را قویاً تکذیب می‌کنیم

در همین حال، انستیتوت مطالعات صلح نیز دو روز قبل، با انتشار گزارش تحقیقی، فعالیت‌های داعش در ایالت خیبرپشتون‌خواه پاکستان، افغانستان، ازبیکستان و تاجیکستان را تحلیل کرده و چنین نتیجه‌گیری نموده بود که این گروه تروریستی تلاش دارد به یک سازمان نظامی مسلط بر کل منطقه تبدیل شده و با طالبان جایگزین گردند.

هدف نهایی داعش در افغانستان، تضعیف و جایگزینی با طالبان است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x