صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا: روسیه 300 میلیون دالر را مخفیانه جهت نفوذ بر سیاست‌مداران کشورها مصرف کرده است

وزارت خارجه امریکا روز گذشته 13 سپتمبر، گفت که روسیه از سال ۲۰۱۴ تاکنون برای اعمال نفوذ در سیاست‌مداران و مقامات بیش از ۲۰ کشور جهان، دست‌کم ۳۰۰ میلیون دالر به طور پنهانی هزینه کرده است.

وزارت خارجه امریکا روز گذشته 13 سپتمبر، گفت که روسیه از سال ۲۰۱۴ تاکنون برای اعمال نفوذ در سیاست‌مداران و مقامات بیش از ۲۰ کشور جهان، دست‌کم ۳۰۰ میلیون دالر به طور پنهانی هزینه کرده است.

پیک‌آفتاب: وزارت خارجه امریکا گفته است که این مبلغ پول، هزینه حمایت از اندیشکده‌های مورد علاقه احزاب راست‌گرای افراطی ناسیونالیست و سازمان‌های پوششی برای اهداف خاص شده است.

نهادهای اطلاعاتی امریکا معتقدند که ۳۰۰ میلیون دالر، حداقل هزینه‌ای است که روسیه در این زمینه کرده و مسکو احتمالاً وجوه بیش‌تری را صرف مواردی کرده باشد که هنوز بر این نهادها نامکشوف مانده است.

یک مقام دولت امریکا در این خصوص گفته است: “ما فکر می‌کنیم که این فقط نوک کوه یخ است و فعلاً در حال تماس و هم‌کاری با متحدان و شرکای خود هستیم تا اطلاعات بیش‌تری درباره این تهدید به دست بیاوریم”.

دیپلمات‌های امریکایی یافته‌های خود را با دولت‌های بیش از ۱۰۰ کشور در میان گذاشته‌اند. این یافته‌ها براساس گزارشی است که جامعه اطلاعاتی امریکا درباره تلاش‌های روسیه برای نفوذ در کشورهای دیگر تهیه کرده است.

وزارت خارجه امریکا بخشی از این اطلاعات را علنی می‌کند، چرا که انتظار می‌رود روسیه در ماه‌های آینده به طور فزاینده‌ای از این شیوه‌های پنهانی بهره‌برداری کند.

این گزارش نام اندیشکده‌ها و سیاست‌مداران مورد هدف روسیه را مشخص نمی‌سازد، اما می‌گوید که مسکو احتمالاً به منظور تضعیف تحریم‌های بین‌اللملی علیه خود، تامین مالی سیاست‌مداران را افزایش می‌دهد.

مقام امریکایی متذکره افزوده که جو بایدن، رئیس جمهور امریکا اخیراً وضعیت اضطراری برای مقابله با تهدید نفوذ خارجی در انتخابات را تمدید کرده است.

این مقام امریکایی که به شرط عدم انتشار نام خود این اطلاعات را به رسانه‌ها، مستنداتی درباره این عملیات‌های پنهانی ارائه نکرده است.

مقامات امریکا پیش از این از بوسنی‌وهرزگوین و اکوادور به عنوان کشورهایی نام برده بودند که روسیه با قدرت اقتصادی خود به طور مستقیم در آن‌جا مداخله کرده است.

این در حالی مطرح می‌شود که یافته‌های اطلاعاتی امریکا که از حالت محرمانه خارج شده، گویای آن است که وزارت دفاع روسیه برای ادامه جنگ خود علیه اوکراین، در تدارک خرید میلیون‌ها موشک و گلوله توپ از کوریای‌شمالی است.

امریکا: روسیه از کوریای‌شمالی موشک و گلوله درخواست کرده است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x