صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا درخواست اکثر متقاضیان افغانستان برای دریافت ویزه بشردوستانه را رد کرده است

سی‌بی‌اس نیوز (CBS News) می‌گوید که امریکا درخواست اکثر متقاضیان افغانستان برای دریافت ویزه بشردوستانه را رد کرده و به آنان اجازه نداد که از این طریق وارد امریکا شوند.

سی‌بی‌اس نیوز (CBS News) می‌گوید که امریکا درخواست اکثر متقاضیان افغانستان برای دریافت ویزه بشردوستانه را رد کرده و به آنان اجازه نداد که از این طریق وارد امریکا شوند.

پیک‌آفتاب: طبق گزارش سی‌بی‌اس نیوز، مقامات امریکایی گفته‌اند که نبود کنسولگری امریکا در افغانستان، باعث رد درخواست شهروندان متقاضی افغانستان شده‌اند.

سی‌بی‌اس نیوز می‌گوید که این متقاضیان کسانی اند که در جریان روند تخلیه نتوانستند از افغانستان بیرون شوند. این ویزه به این متقاضیان افغانستان اجازه می‌دهد که به دلایل انسان‌دوستانه و بدون طی مراحل معمول درخواست پناهندگی، به این کشور بیایند و بعداً پرونده پناهندگی خود را به سازمان مهاجرت امریکا تسلیم کنند.

از سوی دیگر، حکومت امریکا از سال 1950، برای کسانی‌که جان‌شان در جریان تحولات بحرانی، مانند سقوط کابل به دست طالبان در خطر است، این ویزه را اعطا کرده و به انتقال‌شان به امریکا کمک کرده است.

به نقل از سی‌بی‌اس، سازمان مهاجرت و شهروندی امریکا از جولای 2021، بیش از 46 هزار درخواست ویزه بشردوستانه از سوی متقاضیان افغانستان در بیرون از امریکا دریافت کرده است. آمار نشان می‌دهد که تنها درباره پنج هزار درخواست تصمیم گرفته شده و بیش از 90 درصد آن رد شده است.

مقامات امریکایی در خصوص تاخیر رسیدگی به این پرونده‌ها می‌گویند که اداره مهاجرت تنها به دو هزار پرونده پناهندگی در یک سال می‌تواند رسیدگی کند.

از سوی دیگر، وزارت امنیت داخلی امریکا به سی‌بی‌اس نیوز گفته است که یکی از دلایل رد درخواست این افغانستانی‌ها این است که جان‌شان شدیداً در خطر نبوده است. به گفته این وزارت، ویزه بشردوستانه تنها به طور محدود و در شرایط استثنایی اعطا می‌گردد.

این وزارت می‌افزاید که به علت نبود کنسولگری امریکا در افغانستان، مامورین اداره مهاجرت به اکثر متقاضیان ویزه برای مصاحبه دسترسی ندارند، به همین خاطر 70 درصد درخواست‌ها رد شدند.

سازمان مهاجرت امریکا از افغانستانی‌های واجد شرایط خواسته است که از طریق سیستم مهاجرتی درخواست‌های پناهندگی خود را تسلیم نمایند، زیرا اسکان پناهندگان بنا به دلایل بشردوستانه نمی‌تواند جای‌گزین سیستم عادی مهاجرت به ایالات متحده گردد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x