صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

افشاگری تازه؛ تنها پیمان‌کاران نظامی امریکا از جنگ اوکراین سود می‌برند

یک روزنامه نگار امریکایی می‌گوید که کاخ سفید در تلاش است تا جنگ در اوکراین طولانی‌تر شود. او می‌افزاید که دلیل این مسئله، این است که از بحران موجود تنها صنایع نظامی امریکا نفع می‌برند و پیمان‌کاران نظامی امریکا در این مسئله نقش اصلی را دارند.

یک روزنامه نگار امریکایی می‌گوید که کاخ سفید در تلاش است تا جنگ در اوکراین طولانی‌تر شود. او می‌افزاید که دلیل این مسئله، این است که از بحران موجود تنها صنایع نظامی امریکا نفع می‌برند و پیمان‌کاران نظامی امریکا در این مسئله نقش اصلی را دارند.

پیک‌آفتاب: فاکس نیوز با نشر گزارشی به نقل از گلن گرینوالد نوشته است: “آشکار است که این درگیری تنها به نفع بخش کوچکی از شهروندان در واشنگتن، صنایع تولید تسلیحات و کارکنان بخش امنیتی است که از این گونه رخ‌دادها، درآمد و قدرت به دست می‌آورند.”

گرینوالد می‌افزاید: “این بازار تازه برای کارخانه‌های تسلیحاتی امریکا، درست در هنگامی ایجاد می‌شود که صنایع نظامی، رونق خود را از دست داده و نیروهای ارتش از عراق و افغانستان بیرون آمده‌اند. او در این گزارش تحلیل می‌کند که از بحران اوکراین صرف پیمان‌کاران نظامی امریکا و شرکای آن نفع می‌برند. آن‌ها بازار جنگ را مشتعل می‌سازند، سپس به تولید اسلحه می‌پردازند و آن‌ها را می‌فروشند و سود هنگفت کمایی می‌کنند.”

وی تصریح می‌کند که واشنگتن هیچ تلاش دیپلماتیکی برای پایان دادن به این جنگ نمی‌کند. در واقع، این نشان می‌دهد که امریکا نگران شهروندان اوکراین نیست. او می‌گوید که دولت جو بایدن ظاهراً به صورت عمدی، آتش این جنگ را برافروخته‌تر می‌کند که نشان‌گر اهمیت ندادن به مردم اوکراین و توجه آن به کارخانه‌ها و شرکت‌های تولید تسلیحات و قدرت دولتی و امنیتی است که برای امریکا “سود” تولید می‌کند.

از سوی دیگر، فاکس نیوز به نقل از منتقدان و مخالفان سیاست واشنگتن درباره اوکراین، درباره احتمال رسیدن این جنگ به نقطه غیرقابل بازگشت و متوقف نشدنی هشدار داده می‌گویند که ادامه جنگ اوکراین، گرسنگی جهانی را در پی خواهد داشت.

در همین حال؛ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز جمعه 3 جون، به وقت محلی درباره تاثیر جنگ اوکراین بر جهان گفت: “جنگ در اوکراین بحران سه بٌعدی غذا، انرژی و مالی را شعله‌ور می‌کند و آسیب‌پذیرترین افراد، کشورها و اقتصادها را تحت فشار قرار می‌دهد.”

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر نوام چامسکی، تحلیل‌گر معروف امریکایی در مصاحبه ای خود با “تُروت اوت/Truth Out” گفته بود که جنگ برای دولت‌مردان و هیأت حاکمه امریکا مزایایی فراوانی دارد. جنگ برای امریکا یک “صنعت” است که به رونق اقتصادی آن کشور کمک می‌کند. به باور چامسکی، بیش‌تر جنگ‌هایی را که امریکا در 50 سال اخیر به راه انداخته در بدترین شرایط اقتصادی امریکا صورت گرفته است، یعنی جبران شکست‌های اقتصادی از مسیر جنگ.

استفاده امریکا از صنعت جنگ برای رونق اقتصادی

جنگ اوکراین هر روز برای امریکا خطرناک‌تر می‌شود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x