صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

افزایش فروشگاه‌های افغانستانی در کالیفورنیای امریکا

تعدادی از شهروندان افغانستان که پس از 15 اگست سال گذشته به امریکا مهاجرت کرده‌اند، صاحب تجارت‌های پُر رونقی شده و زمینه اشتغال برای افغانستانی‌های تازه‌وارد را نیز مساعده نموده‌اند.

تعدادی از شهروندان افغانستان که پس از 15 اگست سال گذشته به امریکا مهاجرت کرده‌اند، صاحب تجارت‌های پُر رونقی شده و زمینه اشتغال برای افغانستانی‌های تازه‌وارد را نیز مساعده نموده‌اند.

پیک‌آفتاب: تعداد این فروشگاه‌ها در ایالت کالیفورنیا رو به افزایش است و تنها در شهر «سکرمنتوی» این ایالت، بیش از 35 فروشگاه افغانستانی وجود دارد که تعداد زیاد از شهروندان افغانستان در آن مصروف کار اند و بیش‌تر مشتریان آنان نیز عمدتاً افغانستانی‎ها اند.

گفته می‌شود که در ایالت کالیفورنیا، ده‌ها فروشگاه مواد خوراکه، لباس و سایر ضروریات افغانستانی‌ها وجود دارد که شماری از اقلام مورد نیاز را از افغانستان نیز وارد می‌کنند. از سوی دیگر، عرضه‌ این خدمات نانوایی، قصابی، فروش نوشیدنی‌ها، میوه خشک و سایر کالاهای مورد علاقه افغانستانی‌ها را شامل می‌شود.

راه‌اندازی این فروشگاه‌ها، کسب‌وکار پُر درآمدی را نصیب شهروندان افغانستان کرده؛ کسب‌وکاری که با رفع محدودیت‌های همه‌گیری کووید-19 رونق بیش‌تری نیز گرفته است.

در همین حال؛ عطاالرحمن صافی، مالک یکی از این فروشگاه‌ها می‌گوید که فروشات‌اش در این چند ماه بعد از همه‌گیری کووید-19 خیلی خوب شده است، چون مردم می‌توانند بدون قیود و آزادانه خریداری کنند.

مالکین این فروشگاه‌ها هم‌چنان می‌گویند که اجناس مورد نیاز مشتریان خود را برعلاوه افغانستان، از کشورهای ترکیه و پاکستان نیز وارد می‌کنند.

در کنار این، برخی فروشگاه‌های افغانستانی سنگ‌های قیمتی و وسایل کمیاب و انتیک را نیز به مشتریان خارجی خود، از جمله امریکایی‌ها عرضه می‌کنند.

در همین حال؛ محمد طارق ساحل، مالک یکی از فروشگاه‌های افغانستانی در کالیفورنیا می‌گوید که مشتریان او که بیش‌تر امریکایی‌ها اند، لاجورد و زمرد وارد شده از افغانستان را می‌خرند.

در عین حال، ورود هزارها مهاجر افغانستانی در یک سال گذشته به ایالت‌های مختلف امریکا از جمله در کالیفورنیا، مشتریان این فروشگاه‌ها را افزایش داده و سبب بلند رفتن سطح تجارت شهروندان افغانستان شده‌اند.

منبع: صدای امریکا

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x