صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اعزام نیروی مسلح از سوی طالبان برای سرکوب مولوی مهدی مجاهد

طالبان از دو استقامت در امتداد ولسوالی بلخاب ولایت سرپل، نیروی نظامی جابه‌جا کرده‌اند و تصمیم دارند به زودی عملیاتی را برای خلع‌سلاح وی انجام دهند.

طالبان از دو استقامت در امتداد ولسوالی بلخاب ولایت سرپل، نیروی نظامی جابه‌جا کرده‌اند و تصمیم دارند به زودی عملیاتی را برای خلع‌سلاح وی انجام دهند.

پیک‌آفتاب: منابع محلی در ولایت‌های بامیان و سرپل می‌گویند که طالبان صدها نظامی را در اطراف ولسوالی بلخاب جابه‌جا کرده‌اند و می‌خواهند به زودی عملیاتی را برای خلع‌سلاح مولوی مهدی مجاهد، از قوماندانان محلی خود راه‌اندازی کنند.

هشدار طالبان به مولوی مهدی مجاهد

این در حالی است که برخی از رسانه‌ها به نقل از منابع محلی گزارش داده‌اند که طالبان حدود 500 نیروی نظامی را در نقاط مرزی بامیان با دره‌صوف و بلخاب جابه‌جا کرده‌اند.

روز گذشته BBC نیز در گزارشی اعلام کرد که طالبان 200 نیروی نظامی ازبیک‌تبار را از ولایت فاریاب به هدف خلع‌سلاح مولوی مهدی مجاهد به بلخاب فرستاده است.

این در حالی است که طالبان تاکنون پنج هیئت را برای مذاکره با این فرمانده ناراضی خود از کابل به بلخاب فرستاده است.

در آخرین مورد، چهار روز قبل هیئتی از کابل به ریاست انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان به سرپل رفته و حکم تقرری وی به عنوان معین وزارت شهرسازی را با خود به بلخاب برد؛ اما، این فرمانده هزاره‌تبار طالبان از بازگشت به کابل امتناع کرده و اعلام کرد که تا هزاره‌ها به اندازه شعاع وجودی شان در قدرت شریک نشوند او سمت رسمی نخواهد گرفت.

مجاهد بارها اعلام کرده است که در شرایط موجود ترجیح می‌دهد در بلخاب بماند و امنیت مردم خود را تامین کند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مازن
مازن
1 سال قبل

به طالب اعتماد نمیشود

تماس با ما: contactus@paikaftab.com
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x