صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

استقبال طالبان از تصمیم هند مبنی بر فرستادن تیمی از دیپلمات‌های این کشور به افغانستان

وزارت خارجه طالبان از تصمیم هند مبنی بر فرستادن تیمی از دیپلمات‌های این کشور به افغانستان استقبال کرده و گفته است که با این کار، روابط افغانستان و هند تحکیم بیش‌تر خواهد یافت.

وزارت خارجه طالبان از تصمیم هند مبنی بر فرستادن تیمی از دیپلمات‌های این کشور به افغانستان استقبال کرده و گفته است که با این کار، روابط افغانستان و هند تحکیم بیش‌تر خواهد یافت.

پیک‌آفتاب: عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان شام روز گذشته 22 اسد، با نشر رشته توییتی می‌گوید که از گام هند مبنی بر افزایش سطح نمایندگی دیپلماتیک سفارت آن کشور در کابل قدردانی می‌کنیم. ما در کنار تامین امنیت، توجه زیادی به مصئونیت دیپلماتان داشته و هم‌کاری خوب خواهیم‌ داشت.

بلخی در ادامه افزده که ما امیداور هستیم با افزایش سطح نمایندگی دیپلماتیک و اعزام دیپلماتان، روابط افغانستان و هند تحکیم بیش‌تر خواهد یافت؛ پروژه‌های ناتکمیل هند تکمیل و کار روز پروژه‌های جدید آغاز خواهد شد.

این اظهارات وزارت خارجه طالبان در حالی مطرح می‌شد که رسانه‌های هندی روز 21 اسد، به نقل از اس‌ جی‌شنکر، وزیر خارجه هند گزارش داده بودند که تیمی از دیپلماتان هند به استثنای سفیر، به افغانستان رفته است. وزیر خارجه هند در ادامه افزوده که کشورش علاقمند است تا روابط مردمی خود را با توجه به روابط طولانی تاریخی که با جامعه افغانستان دارد، ادامه دهد.

این در حالی است که روز 7 اگست، روزنامه هندو به نقل از یک مقام این کشور نوشته بود که در کنار القاعده و داعش، درگیری‌های داخلی طالبان و حضور استخبارات پاکستان، ماموریت هند در کابل را تهدید می‌کنند.

این روزنامه با نشر مقاله‌ای گفته بود که کشته شدن ایمن الظواهری در نزدیکی سفارت هند در کابل، نگرانی این نکشور درباره امنیت سفارت‌اش را افزایش داده است.

روزنامه هندو: تنش‌های داخلی طالبان، تهدیدی برای سفارت هند در کابل است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x