صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

استقبال طالبان از اقدام امریکا برای ازسرگیری گفتگوها

ذبیح‌الله مجاهد: برای حل مشکلات موجود، گفتگو می‌تواند نتایج خوبی داشته باشد. او افزوده  که سفر نماینده امریکا به منطقه و دیدار با نمایندگان طالبان گام خوبی است و طالبان آن را بهترین راه برای حل مشکلات می‌دانند.

طالبان از تصمیم امریکا برای آغاز دور جدید گفتگوها در قطر استقبال کرده و آن را گام خوب برای حل مشکلات بیان داشته است. ذبیح‌الله مجاهد، معین نشراتی و سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفته که گفتگو نتیجه می‌دهد.

پیک‌آفتاب: ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفته که برای حل مشکلات موجود، گفتگو می‌تواند نتایج خوبی داشته باشد. او افزوده  که سفر نماینده امریکا به منطقه و دیدار با نمایندگان طالبان گام خوبی است و طالبان آن را بهترین راه برای حل مشکلات می‌دانند. به گفته مجاهد، تجربه طالبان و ایالات متحده نشان داد که تفاهم و گفتگو نتیجه می‌دهد و پیش از این، دو طرف از طریق گفتگو به جنگ طولانی پایان دادند.

این اظهارات پس از آن صورت می‌گیرد که به تازگی توماس وست، فرستاده ویژه امریکا برای افغانستان گفته که واشنگتن در حال آماده شدن برای دور بعدی مذاکرات با طالبان در دوحه است.

هرچند دو طرف، تاریخ دقیقی برای آغاز این گفتگوها اعلام نکرده‌اند. آنها همچنین نگفته‌اند آجندای این مذاکرات چه است، اما نماینده ویژه امریکا در اظهاراتش گفته که ایالات متحده به شدت نگران فعالیت گروه‌های تروریستی القاعده و داعش در افغانستان است.

امریکا برای دور جدید گفتگوها با طالبان آماده می‌شود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x