صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ادامه گفتگوهای صلح پاکستان؛ هیئت 50 نفری سران قبایل وارد کابل می‌شوند

در ادامه گفتگوهای صلح میان تحریک طالبان پاکستانی (TTP) و حکومت این کشور با میانجی‌گری سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله طالبان امروز چهارشنبه 11 جوزا، هیئت 50 نفری سران قبایل پاکستانی وارد کابل می‌شوند.

در ادامه گفتگوهای صلح میان تحریک طالبان پاکستانی (TTP) و حکومت این کشور با میانجی‌گری سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله طالبان امروز چهارشنبه 11 جوزا، هیئت 50 نفری سران قبایل پاکستانی وارد کابل می‌شوند.

پیک‌آفتاب: رسانه‌های پاکستانی از ادامه گفتگوهای صلح پاکستان در کابل خبر داده و گزارش می‌دهند که هیئتی مرکب از نمایندگان مناطق قبایلی زیر نظر ارتش پاکستان، برای مذاکره با تحریک طالبان پاکستانی (TTP) وارد کابل می‌شود.

منابع تصریح کرده‌اند که ریاست این هیئت را مولانا صالح‌شاه، سناتور قبلی پاکستان به عهده دارد.

این در حالی است که روز گذشته 10 جوزا، روزنامه دان پاکستان از توافق بر سر آتش‌بس ‌نامحدود میان طرف‌های درگیر در پاکستان خبر داده و گزارش داد که تحریک طالبان پاکستانی خواسته‌های اصلی‌شان را با جانب مقابل در میان گذاشته است.

آزادی زندانیان، عفو مسلم خان، فرمانده کلیدی تحریک طالبان پاکستانی و عفو سخنگوی طالبان پاکستانی سوات، از سوی ریاست جمهوری این کشور، پرداخت غرامت برای کشته‌شدگان و مجروحان، اجرای مقررات شرعی در ملاکند، عقب‌نشینی نظامیان از مرزها و برگرداندن منطقه فتای به خیبرپشتون‌خواه، از جمله خواسته‌های اساسی تحریک طالبان پاکستانی در جریان مذاکرات گذشته عنوان شده است.

تحریک طالبان پاکستانی با آتش‌بس نامحدود موافقت کرد

برخی منابع به نقل از محمودشاه، جنرال بازنشسته اردوی پاکستان می‌گویند که بخشی از خواسته‌های تحریک طالبان پاکستانی، خلاف قانون اساسی این کشور است و بعید به نظر می‌رسد که پذیرفته شوند.

وی گفته است: “قانون پاکستان اجازه نمی‌دهد که قصه‌های گذشته مانند عملیات در ملاکند که به ادعای آن‌ها شریعت در آن‌جا نافذ شد، حرف‌های گذشته است. اکنون در نظام مناطق قبایلی تغییر آمده و قانون اساسی پاکستان تعدیل شده است. بناً حرف زدن در این مورد مناسب نیست و برای پاکستان نادرست است.”

هیئت 50 نفری که امروز برای مذاکره با نمایندگان تحریک طالبان پاکستانی وارد کابل می‌شود، روز گذشته با مقامات امنیتی در شهر پیشاور پاکستان نیز گفتگو کرده‌اند.

پیش از این، دور قبلی مذاکرات میان جنرال فیض حمید، رئیس پیشین استخبارات پاکستان و رهبر تحریک طالبان پاکستانی (TTP) به تاریخ 28 ثور، در کابل پایان یافت و طرفین به آتش‌بس موقت توافق کرده بودند.

مجاهد: دور اول مذاکرات طالبان پاکستانی با حکومت این کشور در کابل خاتمه یافت

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x