صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اخراجی‌های تازه طالبان؛ کمیسیون تصفیه نزدیک به ۲ هزار نفر را بیرون کرده است

کمیسیون تصفیه طالبان گفته که پس از بررسی‌ها تاکنون، ۱۸۹۵ نفر را از صفوف طالبان بیرون کرده است. افراد اخراج شده عناصر "نامطلوب" خوانده شده و گفته می‌شود برخی از مقامات ولایتی هم در این لیست قرار دارند.

کمیسیون تصفیه طالبان گفته که پس از بررسی‌ها تاکنون، ۱۸۹۵ نفر را از صفوف طالبان بیرون کرده است. افراد اخراج شده عناصر “نامطلوب” خوانده شده و گفته می‌شود برخی از مقامات ولایتی هم در این لیست قرار دارند.

پیک‌آفتاب: انعام‌الله سمنگانی از سخنگویان طالبان به نقل از مسئولان کمیسیون تصفیه امارت اسلامی گفته که این کمیسیون تاکنون 1895 نفر از جمله شماری از روسای ولایات را اخراج کرده است. به گفته سمنگانی بعد از تشکیل کمیسیون تصفیه، شماری از افراد استفاده‌جو، خود صفوف طالبان را ترک کرده‌اند.

سمنگانی نوشته است: ” تا هنوز ۱۸۹۵ نفر به شمول عده‌ی از رؤسای ولایات در سراسر افغانستان پس از بررسی‌ها از صف کشیده شده است که‌ بعضی شان بازداشت هم شده و قضایای شان به محاکم سپرده شده. نیز تعداد زیادی از استفاده‌جویان پس از تشکیل و فعالیت کمیسیون تصفیه؛ خود شان صف را ترک‌ کرده‌اند.”

پاک‌سازی افرادی که طالبان آنها را “نامطلوب” می‌خواند بنا به تصمیم شورای وزیران طالبان و توسط کمیسیون تصفیه انجام می‌شود. طالبان نگفته‌اند که با چه معیارهایی افراد را پاک‌سازی می‌کنند. اما مخالفین می‌گویند که این موضوع ناشی از دو امر است؛ از یک طرف، اختلاف‌ها میان جناح‌های قدرتمند در رهبری طالبان ممکن است جنگ قدرت را به افراد پایین‌رتبه این گروه کشانده باشد، از طرفی هم بسیاری بر این باورند که طالبان زیر این عنوان به پاک‌سازی قومی می‌پردازند و در صدد آن هستند تا انحصار قومی قدرت را تضمین نمایند.

پیش از این، کابینه طالبان تصمیم گرفت که آن‌چه را آنان “افراد نامطلوب” خوانده‌اند، از صف طالبان اخراج گردند و به آن‌ها اجازه فعالیت داده نشود. طالبان برای اجرای این طرح کمیسیونی را تحت عنوان «کمیسیون تصیفه» ایجاد کردند.

طالبان: افراد استفاده‌جو از صفوف نظامیان طالبان اخراج می‌شوند

طالبان قبلاً نیز از اخراج 400 نفر از صفوف نیروهای امارت اسلامی خبر داده و گفته بود که این افراد زندانی شده‌اند.

کمیسیون تصفیه طالبان: ۴۰۰ نیروی خود را برکنار و آنان را زندانی کردیم

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x