صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اتحادیه اروپا: وضعیت افغانستان فاجعه بار است

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آغاز نشست وزیران خارجه اروپا گفته است که وضعیت افغانستان بیش از حد نگران‌کننده و با سردی زمستان وضعیت بشری مردم اسفناک‌تر نیز می‌شود. او در این نشست گفت: "وضعیت در افغانستان موجی از نگرانی‌های کشورهای عضو این اتحادیه را افزایش داده است".

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تازگی اعلام کرده است که وضعیت افغانستان فاجعه‌بار است.

پیک‌آفتاب: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آغاز نشست وزیران خارجه اروپا گفته است که وضعیت افغانستان بیش از حد نگران‌کننده و با سردی زمستان وضعیت بشری مردم اسفناک‌تر نیز می‌شود. او در این نشست گفت: “وضعیت در افغانستان موجی از نگرانی‌های کشورهای عضو این اتحادیه را افزایش داده است”.

جوزپ بورل  در آغاز گفتگوهای وزیران خارجه اتحادیه اروپا گفت که ما وضعیت افغانستان را زیر نظر داریم. گزارش‌های ما از افغانستان، وضعیت را رقت‌انگیز نشان می‌دهد. این وضعیت با سردی هوا و فرارسیدن فصل زمستان وخیم‌تر نیز می‌شود. اعضای اتحادیه از این ناحیه نگران هستند و از کشورهای کمک‌کننده می‌خواهد تا کمک‌های بیشتر را برای شهروندان افغانستان فراهم نمایند.

از جانب دیگر، وزارت خارجه آلمان گفته بود که در نشست وزاری خارجه اتحادیه اروپا روی کمک‌های بشری به افغانستان، به ویژه موانعی که بر سر راه انتقال این کمک‌ها قرار دارد، بحث می‌شود. یک روز پیش از این، یک مقام دیگر اتحادیه اروپا نیز گفته بود که دهمین بسته کمکی این اتحادیه به کابل رسیده است.

هم‌زمان با بحث بالا، گفتگوهای وزیران خارجه اتحادیه اروپا که به کشورهای افغانستان، اوکراین و روسیه متمرکز است، روز گذشته 13 دسمبر، در بروکسل آغاز شد. در این نشست قرار است اوضاع افغانستان و تهدیدهای پیش آمده در مزرهای اوکراین به بحث گرفته شود.

این در حالی مطرح می‌شود که پیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفته بودند که می‌خواهند دفتر مشترک سیاسی‌شان را در افغانستان بازگشایی کنند. به گفته مقامات اروپایی، پس از بازگشایی این دفتر، نماینده‌های سیاسی شماری از کشورها به کابل  خواهند آمد.

بازگشایی دفتر سیاسی اتحادیه اروپا در کابل

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x