صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

آنتونوف: ارسال تسلیحات به اوکراین، تقابل نظامی روسیه و امریکا را بالا برده است

سفیر روسیه در امریکا با اشاره به ادامه کمک‌های تسلیحانی واشنگتن به اوکراین اعلام کرد که امریکا به دنبال پایان صلح‌آمیز این بحران نیست و به تنش‌ها میان دو کشور دامن می‌زند.

سفیر روسیه در امریکا با اشاره به ادامه کمک‌های تسلیحانی واشنگتن به اوکراین اعلام کرد که امریکا به دنبال پایان صلح‌آمیز این بحران نیست و به تنش‌ها میان دو کشور دامن می‌زند.

پیک‌آفتاب: آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در مقاله‌ی که روزنامه «Newsweek» آن‌را منتشر کرده، می‌‌گوید: “تقویت اوکراین با تسلیحات خارجی، راه را برای رویارویی روسیه و امریکا هموار می‌کند.”

سفیر روسیه در این مقاله با اشاره به ادامه کمک‌های تسلیحانی واشنگتن به اوکراین گفته است که امریکا به دنبال پایان صلح‌آمیز این بحران نیست و به تنش‌ها دامن می‌زند.

آنتونوف می‌گوید: “کوته‌اندیشی امریکایی‌ها در شرایط کنونی نیز مشهود است. نخبگان محلی غرق در تمایل برای تحمیل یک شکست استراتیژیک به روسیه، تشدید تنش‌ها را بالا می‌برند و سلاح‌ها را به رژیم کی‌ف می‌فرستند. آیا واقعاً واضح نیست که این امر راهی است برای درگیری نظامی میان روسیه و امریکا؛ دو قدرت بزرگ هسته‌ای که پی‌آمدهای آن نیز غیرقابل پیش‌بینی است.”

سفیر امریکا تاکید کرده که برنامه‌های امریکا برای “خفه کردن روسیه با تحریم‌ها” علیه مسکو نیز کارساز نبوده است.

آنتونوف تحلیل کرده که اعمال بدون فکر محدودیت‌ها، فقط وضعیت اقتصاد امریکا را خراب کرده است. یعنی معلوم می‌شود که در جنون ضد روسیه، واشنگتن آماده است تا به پای خود نیز شلیک کند و هم‌زمان برقصد، که این همه پوچ به نظر می‌رسد.

او خاطرنشان کرده که تلاش‌های امریکا “به هیچ وجه بر عزم نیروهای مسلح روسیه برای انجام وظایف تعیین شده در طول عملیات ویژه نظامی برای محافظت از ساکنان دونباس و هم‌چنین برای دست‌یابی به نازی‌زدایی غیرنظامی کردن اوکراین، تاثیری نخواهد داشت.”

آنتونوف با تاکید بر فقدان جای‌گزینی برای روابط عمل‌گرایانه با روسیه، از امریکا خواسته است که “توهمات خیال‌پردازانه” درباره “شکست” روسیه را متوقف کنند. وی هم‌چنین تاکید کرد که روسیه برای گفتگو در مورد تضمین‌های امنیتی آماده است.

سفیر روسیه افزوده است: “البته پس از اتمام عملیات ویژه نظامی، لازم است محتوای آن‌ها با واقعیت‌ها تطبیق داده شود.”

این اظهارات در حالی است که روسیه بارها هشدار داده که روند تسلیح اوکراین به زیان روند مذاکرات صلح خواهد بود.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر جولیان اسمیت، نماینده دایمی امریکا در ناتو گفته بود که ایالات متحده و متحدانش در ارائه کمک نظامی به کی‌ف با مشکلاتی روبه‌رو هستند، زیرا فهرست تسلیحات مورد نیاز اوکراینی‌ها دائماً در حال تغییر است و بسیاری از کشورها ذخایر خود را قبلاً تمام کرده‌اند.

امریکا: اوکراین ثبات ندارد و هر لحظه خواسته‌هایش تغییر می‌کند

پاپ فرانسیس: جنگ اوکراین به جنگ منطقه‌ای تبدیل شده است

عملیات ویژه روسیه در اوکراین، ناتو را تجزیه کرد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x