صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

آلمان از بازماندگان قربانیان حمله به المپیک 1972، معذرت خواست و بخشش طلبید

فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان روز گذشته پنجم سپتمبر، در آیین رسمی پنجاهمین سال کشته شدن ورزشکاران اسرائیلی در المپیک مونیخ، از خانواده‌های قربانیان پوزش خواست و طلب بخشایش کرد.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان روز گذشته پنجم سپتمبر، در آیین رسمی پنجاهمین سال کشته شدن ورزشکاران اسرائیلی در المپیک مونیخ، از خانواده‌های قربانیان پوزش خواست و طلب بخشایش کرد.

پیک‌آفتاب: او با خواندن نام 11 ورزشکار اسرائیلی و یک نیروی پولیس آلمان که در آن رویداد کشته شدند، گفت که آلمان مسئولیت سهل‌انگاری امنیتی در حفظ جان مهمانان المپیک مونیخ را می‌پذیرد و به خاطر «رنج جانکاهی که خانواده‌ها» در همه این سال‌ها تحمل کرده‌اند، به نام آلمان از آن‌ها پوزش می‌طلبد و خواهان آن است که آنان آلمان را ببخشند.

نیروهای مسلح فلسطینی عضو گروه «سپتمبر سیاه»، 50 سال پیش با حمله به اقامت‌گاه ورزشکاران اسرائیلی در جریان المپیک تابستانی مونیخ، آن‌ها را به گروگان گرفتند و خواهان آزادی بیش از 230 زندانی فلسطینی از زندان‌های اسرائیل شدند.

نیروهای ویژه آلمان‌غربی پس از ناکام ماندن مذاکرات با هشت گروگان‌گیر فلسطینی، برای آزادی گروگان‌ها وارد عمل شدند، اما 11 ورزشکار و یک نیروی پولیس آلمان، هم‌راه با پنج تن از گروگان‌گیرها کشته شدند.

رئیس جمهور آلمان در سخنان روز گذشته خود گفت که «صادقانه» به «یک حقیقت تلخ» اعتراف می‌کند که آلمان در سال 1972، برای چنان رویدادی آماده نبود.

از سوی دیگر؛ اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل که برای شرکت در آیین یادبود قربانیان آن رویداد به آلمان سفر کرده بود، در این مراسم گفت که آن رویداد تنها یک حادثه تلخ برای اسرائیل نبود بلکه «فاجعه‌ای در ابعاد جهانی» بود.

روسای جمهوری آلمان و اسرائیل پیش از شرکت در این مراسم، توافقی را که هفته گذشته برای پرداخت غرامت به خانواده‌های کشته‌ها به دست آمد، رسماً امضا کردند.

براساس این توافق، آلمان 28 میلیون دالر دیگر به بازماندگان 11 ورزشکار اسرائیلی پرداخت خواهد کرد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عبدالرحیم
عبدالرحیم
1 سال قبل

ما از کم‌کاری پوهنتون کاتب در کابل شکایت داریم. یک سال از فراغت ما سپری شده است ولی تا اکنون اسناد ما را به وزارت تحصیلات عالی برای طی مراحل بعدی نفرستاده است.
طی مراحل اسناد محصلین در خود پوهنتون سال های قبل پس از ختم دروس دو ماه بیشتر طول نمیکشید، حالا یک سال سپری شده است و ما را از کل برنامه های بعدی ماند.
وقتی از خود شان میپرسیم وعده دروغ میدهد که هفته بعد روان میکنیم و اینگونه سال به پایان میرسد.
لطفا در این مورد یک گزارش نشر کنید.

تماس با ما: contactus@paikaftab.com
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x