صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

آخرین یهودی خارج شده از افغانستان: آمریکا خونریزی را به افغانستان هدیه کرد

زبلون سیمینتوف، ۶۲ ساله و متولد شهر هرات، آخرین یهودی باقیمانده در افغانستان که به تازگی کشور را ترک کرده، از نحوه‌ی خروج ایالات متحده از افعانستان به شدت انتقاد کرده است. پیک‌آفتاب: آقای سیمینتوف که تنها یهودی باقیمانده در افغانستان بود از کنیسه یهودیان در کابل مراقبت می‌کرد. او به شبکه رادیویی اسرائیلی کان […]

زبلون سیمینتوف، ۶۲ ساله و متولد شهر هرات، آخرین یهودی باقیمانده در افغانستان که به تازگی کشور را ترک کرده، از نحوه‌ی خروج ایالات متحده از افعانستان به شدت انتقاد کرده است.

پیک‌آفتاب: آقای سیمینتوف که تنها یهودی باقیمانده در افغانستان بود از کنیسه یهودیان در کابل مراقبت می‌کرد. او به شبکه رادیویی اسرائیلی کان گفته که با تسلط طالبان بر افغانستان جانش در خطر بود و چاره‌ای جز فرار به یک کشور همسایه نداشت. او در این مصاحبه به شدت از “هرج و مرج” خروج آمریکا از افغانستان انتقاد کرد و گفت که “من به اسرائیل می‌گویم: به آمریکا اطمینان نکنید.”

او آمریکا و جامعه بین‌المللی را متهم کرد که به جای صلح و آرامش، خونریزی را برای افغانستان به ارمغان آوردند.

اخیرا گزارش شده که آقای سیمینتوف به شرط به همراه بردن تعدادی از همسایگانش، حاضر به ترک کابل شده و امکان خروج آنان از افغانستان به مقصد یک کشور همسایه را یک تاجر یهودی فراهم کرد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x