صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

لغو نشست اعتراضی وکلای مدافع از سوی طالبان

قرار بود امروز نشست اعتراضی وکلای مدافع افغانستان در کابل برگزار شود، اما گفته می‌شود که ‏نیروهای طالبان مانع برگزاری این نشست شده‌اند.

قرار بود امروز نشست اعتراضی وکلای مدافع افغانستان در کابل برگزار شود، اما گفته می‌شود که ‏نیروهای طالبان مانع برگزاری این نشست شده‌اند.

پیک‌آفتاب: پیش از این، وزارت عدلیه امارت اسلامی مجوز فعالیت وکلای مدافع افغانستان را لغو کرده است. در اعتراض به این تصمیم وزارت عدلیه، انجمن مستقل وکلای مدافع افغانستان قرار بود امروز نشست خبری اعتراضی برگزار کنند، اما گفته می‌شود که طالبان مانع برگزاری این نشست شده‌اند. طالبان به اعضای این انجمن گفته که به دلیل تهدیدهای امنیتی نمی‌تواند مجوز برگزاری این نشست را صادر کنند.

در همین حال برخی گزارش‌های تایید نشده حاکی است که برخی از وکلای مدافع از سوی طالبان بازداشت شده‌اند. طالبان تاکنون در این زمینه چیزی نگفته‌اند. روز گذشته نیز نشست خبری جنش اعتراضی زنان به دلیل ترس از طالبان لغو شده بود.

جواز فعالیت وکلای مدافع درحالی از سوی وزارت عدلیه لغو شده که پیش از این کابینه امارت اسلامی در نشست روز 25 عقرب، خود بر صدور جواز فعالیت برای وکلای مدافع تاکید کرده بود. در آن نشست، وزارت عدلیه موظف شده بود که مطابق طرزالعمل به مشکل شهروندان رسیدگی نموده و جواز فعالیت وکلای مدافع را صادر نماید.

راه‌کار امارت اسلامی برای جمع‌آوری گدایان از سطح شهر

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x