صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان قرارداد کارمندان NTA را لغو کردند

یک مکتوب وزارت مالیه طالبان که در اختیار خبرگزاری پیک‌آفتاب قرار گرفته، نشان می‌دهد که امارت اسلامی قرارداد تمامی کارمندان NTA را لغو اعلام کرده است. در این مکتوب که عنوانی ریاست منابع بشری این وزارت نوشته شده، آمده که قراردادهای کارمندان NTA قابل تمدید نمی‌باشد.

یک مکتوب وزارت مالیه طالبان که در اختیار خبرگزاری پیک‌آفتاب قرار گرفته، نشان می‌دهد که امارت اسلامی قرارداد تمامی کارمندان NTA را لغو اعلام کرده است. در این مکتوب که عنوانی ریاست منابع بشری این وزارت نوشته شده، آمده که قراردادهای کارمندان NTA قابل تمدید نمی‌باشد.

پیک‌آفتاب: این مکتوب نشان می‌دهد که طالبان قرارداد صدها تن از کارمندان وزارت‌خانه‌ها را که معاشات NTA دریافت می‌کردند، لغو کرده است. در این نامه‌ آمده که قراردادهای NTA عملاً پایان یافته و به مراجع ذیربط دستور داده شده تا با آنها تصفیه حساب کنند.

شماری از مقامات وزارت مالیه که قراردادهای‌شان لغو شده بود به رسانه‌ها گفته‌اند که در روزهای اولیه ورود طالبان، مقامات امارت اسلامی به دلیل ناتوانی در انجام این کار، آنها را فراخواندند تا به کار خود بازگردند، اما به تازگی ریاست منابع بشری وزارت مالیه با صدور نامه‌ای به صدها متخصص معاش بگیر NTA قرارداد کاری آنها را لغو کرده است.

کارمندان تخنیکی ریاست وصول مالیات وزارت مالیه به شرط فاش نشدن نام‌شان به رسانه‌ها گفته‌اند که این وزارت تعدادی از دستگاه‌هایی را دارد که به ارزش میلیون‌ها دالر خریداری شده‌اند و تنها برخی از متخصصین کلیدی می‌دانند که چگونه از آنها استفاده کنند. با این همه طالبان همان متخصصین را اخراج کرده‌اند.

در همین حال، وزارت مالیه طالبان می‌گوید که آنها این کارمندان را اخراج نکرده، بلکه معاش آنان توسط بانک جهانی لغو شده است. احمد ولی حقمل، سخنگوی وزارت مالیه به رسانه‌ها گفته: “تعداد کارکنان NTA را در هر اداره بر اساس نیاز و حرفه‌ای بودن کارکنان تعیین کرده‌ایم.”

بر اساس ارقام، وزارت مالیه قرارداد هفت کارمند را تمدید و قرارداد مابقی کارمندان را لغو کرده است. به گفته حقمل، وزارت مالیه در تلاش است تا برخی از کارمندان NTA را که قراردادشان لغو شده است، دوباره استخدام کند.

این کارمندان مدعی هستند که در طی چهار ماه گذشته مشغول به کار هستند، اما هنوز معاشات آنها پرداخت نشده و در عوض قراردادشان لغو شده است. آنها می‌گویند که مقامات امارت اسلامی از آنها استفاده کردند و چهار ماه معاش کارشان را قطع کرده و بعد اخراج کردند.

آقای حقمل در پاسخ به این ادعا گفته که امارت اسلامی معاشات ماه اگست کارمندان را از بودجه خود پرداخت کرده است، اما علی‌رغم دو ماه تلاش نتوانسته‌اند کمک کنندگان خارجی از جمله بانک جهانی را متقاعد کنند و در نهایت آنها مجبور شده‌اند تا قرارداد این کارمندان را لغو کنند.

با این حال، یک مقام وزارت مالیه به رسانه‌ها گفته که طالبان هنوز معاش ماه اسد را پرداخت نکرده‌اند. این درحالی است که به گفته منابع، بانک جهانی قبلاً حدود 900 هزار دالر امریکایی، معاش کارمندان NTA را به وزارت مالیه تحویل داده، اما وزارت مالیه می‌گوید که بودجه کافی برای پرداخت معاشات این کارمندان را ندارد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x