صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

رئیس پارلمان اتحادیه اروپا درگذشت

دیوید ساسولی (David Sassoli)، رئيس پارلمان اتحادیه اروپا در سن 65 سالگی و به دلیل یک عارضه جدی در سیستم ایمنی خود درگذشت و خبر مرگ وی، پارلمان اروپا را متاثر ساخته است.

دیوید ساسولی (David Sassoli)، رئیس پارلمان اتحادیه اروپا در سن 65 سالگی و به دلیل یک عارضه جدی در سیستم ایمنی خود درگذشت و خبر مرگ وی، پارلمان اروپا را متاثر ساخته است.

پیک‌آفتاب: دیوید ساسولی، روزنامه‌نگار سابقه‌دار و سیاست‌مدار چپ میانه ایتالیایی، از ماه قبل در شفاخانه بستری و از حدود دو هفته قبل حالش وخیم‌تر شده بود. روبرتو کوئیلو، سخنگوی او اعلام کرد که ساسولی در ساعات اولیه امروز سه‌شنبه در شفاخانه‌ای در شهر آویانو ایتالیا درگذشت.

دیوید ساسولی در ماه سپتمبر به دلیل بیماری شدید ذات‌الریه در شفاخانه استراسبورگ فرانسه تحت درمان قرار گرفته بود. خبرها می‌رساند که علت درگذشت ساسولی عارضه جدی در سیستم ایمنی بوده و هنوز جزئیات بیش‌تری در این خصوص منتشر نشده است.

از جانب دیگر، این روزنامه‌نگار با تجربه در سال 2019 میلادی با 705 رای به عنوان رئیس پارلمان اتحادیه اروپا انتخاب شده بود. قرار بود او تا پایان ماه جنوری 2022 رئیس این پارلمان باشد. او در رقابت با 3 رقیب دیگر خود، موفق به کسب این سمت شده بود. ساسولی پس از انتخاب به عنوان رئیس پارلمان اتحادیه اروپا، در نخستین سخنرانی خود از اتحادیه اروپا خواسته بود تا به روح پدران بنیان‌گذار این اتحادیه که جنگ و ناسیونالیسم را به صلح و برابری تبدیل کردند، بازگردند و مسیر “صلح‌سازی” را در پیش گیرند.

روزنامه «کوریره دلا سرا» نوشته که ساسولی به دنبال پیروزی در انتخابات در پارلمان اروپا در استراسبورگ، طی سخنان کوتاهی اظهار داشت: “ما باید این قدرت را داشته باشیم که روند یک‌پارچگی‌مان را از نو شروع کنیم، اتحادیه‌مان را طوری تغییر بدهیم که قادر باشیم به نیازهای شهروندان‌مان قوی‌تر پاسخ بدهیم. ما باید پاسخ‌های واقعی به نگرانی‌های‌شان داشته باشیم. او گفته که نگرانی شهروندان اروپا فقط چند مسئله است: بیکاری جوانان، مهاجرت، تغییرات اقلیمی، انقلاب دیجیتال و به ایده‌های‌مان تعادل جدید جهانی بدهیم”.

از سوی دیگر، روزنامه «کوریره دلا سرا» تصریح می‌کند که ساسولی پس از سال‌ها روزنامه‌نگاری در سال 2009 به عضویت پارلمان اتحادیه اروپا درآمده بود. او یکی از اعضای ائتلاف مترقی چپ میانه سوسیالیست‌ها و دموکرات‌ها، دومین گروه بزرگ در پارلمان اتحادیه بود.

این در حالی مطرح می‌شود که رسانه‌های اروپایی گزارش می‌دهند که خبر درگذشت ساسولی شوک بزرگی را در میان اعضای پارلمان اتحادیه اروپا به همراه داشته است. پائورو بورچیا، یکی از اعضای این پارلمان با خانواده ساسولی ابراز هم‌دردی کرده و گفته که خبر درگذشت او همه را حیرت‌زده کرده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x