صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

خبرنگاری پس از چند ساعت بازداشت، رها شد

فیصل نوری، خبرنگار آزاد امروز در قندز بازداشت شد. طالبان گفته‌اند، او در نتیجه سوءتفاهم بازداشت شده است.

فیصل نوری، خبرنگار آزاد امروز در قندز بازداشت شد. طالبان گفته‌اند، او در نتیجه سوءتفاهم بازداشت شده است.

پیک‌آفتاب: مطیع‌الله روحانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت قندز، گفته که فیصل نوری، مدیر مسئول رادیو شبنم در این ولایت، بر اساس یک سوءتفاهم به ریاست امنیت ملی آورده شده بود، اما پس از ساعتی محدود دوباره رها شد. روحانی تاکید کرده که هیچ نوع تهدید و مداخله در امور رسانه‌ها و خبرنگاران در قندز وجود ندارد.

فیصل نوری نیز گفته است که پس از چاشت امروز توسط نیروهای استخبارات طالبان در قندز بازداشت شده بود، اما دوباره به کنار خانواده‌اش برگشته است. نوری علت بردنش به اداره استخبارات را سوءتفاهم دانسته و می‌گوید که هیچ نوع خشونت با وی صورت نگرفته است.

از سویی هم شهباز صابری، مسئول کمیته مصئونیت خبرنگاران افغان در حوزه شمال، از حسن نیت و همکاری مسئولان کمیسیون فرهنگی قندز با خبرنگاران به نیکویی یاد نموده و گفته است که سوءتفاهم ایجاد شده بین فیصل نوری و نیروهای امارت اسلامی، حل شده است و اکنون او در کنار خانواده‌اش برگشته است.

از زمان حاکمیت امارت اسلامی در افغانستان، محدودیت‌های جدی بر کار خبرنگاران وضع شده است. به اساس گزارش نهادهای حامی خبرنگاران، در چهار ماه گذشته، ده‌ها خبرنگار کشته، لت‌وکوب و بازداشت شده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر: خبرنگاران در افغانستان عمداً هدف قرار می‌گیرند

افغانستان و مکزیک خطرناک‌ترین کشورها برای خبرنگاران

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x