صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اعزام هیئت طالبان به سرپرستی ‏مولوی حنفی به مسکو

نشست مسکو قرار است روز چهارشنبه بیستم اکتوبر در مورد افغانستان برگزار شود

هیئت بلند پایه طالبان به سرپرستی معاون نخست وزیر طالبان، امروز عازم مسکو پایتخت روسیه شد. این قرار است در نشست مسکو در مورد افغانستان شرکت نماید.

پیک‌آفتاب: معاون نخست وزیر طالبان در حساب توییتر خود نوشته است که در این هیئت مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه، حاجی نورالدین عزیزی سرپرست وزارت تجارت، قاری دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد و مولوی عبدالرشید شهردار کابل حضور دارند. این هیئت به هدف حضور در نشست مسکو که قرار است روز چهارشنبه بیستم اکتوبر در مورد افغانستان برگزار شود، عازم پایتخت روسیه شده است.

طالبان انتظار دارند که نشست مسکو راه را برای به رسمیت شناختن حکومت تازه و بهبود رابطه‌ی سیاسی و اقتصادی افغانستان با کشورهای جهان هموار سازد. انعام الله سمنگانی، از سخنگویان طالبان گفته است که در این نشست در باره‌ی مسایل سیاسی و اقتصادی افغانستان بحث خواهد شد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان هم گفته که آنها امیدوارند این نشست باعث شود تا در عرصه‌ی سیاسی و در زمینه به رسمیت شناختن امارت اسلامی گام خوبی برداشته شود.

در همین حال، خبرگزاری رویترز گزارش داده که در نشست مسکو، افزون بر افغانستان، از کشورهای پاکستان، امریکا، چین، هند و ایران هم دعوت شده است.

آمادگی طالبان برای حضور در نشست مسکو

روسیه: طالبان هفته آینده در نشست مسکو درباره افغانستان شرکت خواهند کرد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x